Til Sesong
Kvinne på ski
Kart

Påske med DNT

Drømmer du om påske på fjellet? DNT har 580 hytter og 4300 kilometer merkede vinterruter som står klar for å ta i mot deg. På denne siden finner du de fineste påsketurene, de beste påskehyttene og de beste aktivitetstipsene.

Påskeferie i siste liten
tre stykker i påskesola Inspirasjon
Publisert: 18. mars 2024

Påskeferie i siste liten

Med mye snø i fjellet og gode skiforhold ligger alt til rette for en super påske. Her er påsketipsene for deg som ikke har planlagt ferien ennå.

Disse betjente DNT-hyttene er åpne i påsken
tre påsketurister i solveggen, koser seg med kaffe og appelsin Inspirasjon
Publisert: 27. februar 2024

Disse betjente DNT-hyttene er åpne i påsken

Elleve fine påsketurer
To smilende damer på ski på vinterfjellet.
Publisert: 26. februar 2024

Elleve fine påsketurer

Skitur fra hytte til hytte i vinterfjellet – slik gjør du det
Skiløper i vinterfjellet
Publisert: 26. januar 2024

Skitur fra hytte til hytte i vinterfjellet – slik gjør du det

Ti tips til påskemoro
Herlig stemning i hytteveggen til Ådneram anneks i Sirdal.
Publisert: 19. mars 2024

Ti tips til påskemoro

Reis kollektivt til påskeferien
Haukeliseter februar/mars 2024.
Publisert: 04. mars 2024

Reis kollektivt til påskeferien

Vinterens hyttedrøm
To barn på ski
Publisert: 02. januar 2024

Vinterens hyttedrøm

Åtte ting du kan gjøre i påsken
To jenter med påskeegg i skogen
Publisert: 31. mars 2020

Åtte ting du kan gjøre i påsken

Påskeferie på Hardangervidda

DNT har lange tradisjoner på Hardangervidda og område innbyr til lange dager ute på ski. Her er terrenget familievennlig, du finner et stort nett av kvistaløyper og åpne DNT-hytter både nord, vest, øst og sør på vidda.

Påskeferie i Rondane

Rondane byr på påskeferie med muligheter til luftige toppturer, lange skiturer fra hytte til hytte eller rolige dager vei peisen på hytta. De kvista løypene slynger seg mellom toppene og tar deg frem til DNT-hyttene hvor seng, varme og mat venter.

Påskeferie i Ryfylkeheiane

Ryfylkeheiane har skimuligheter for alle nivåer. Her er det vakre vidder og høye fjell i nærheten av Haukeliseter, og et nettverk av oppkjørte løyper i nærheten av Ådneram. Du kan til og med gå hele veien mellom de to hyttene og få en skikkelig langtur. Her har vi samlet de beste turtipsene for deg som stavrer deg ustødig av gårde, og til deg som suser av sted på langtur i dagevis!

Påskeferie i Midt-Norge

I Midt-Norge finner du Trollheimen og Sylan, og fantastiske muligheter for fine skiturer. Hva med å gå klassikeren Trekanten i Trollheimen, eller fra nord til sør i Sylan med storslagen utsikt til det mektige Sylmassivet? Å gå fra hytte til hytte i fjellet kan by på magiske turopplevelser, også om vinteren. Her kan du lese om våre beste turtips i Midt-Norge

Påskeferie i Jotunheimen

Påskeferie i Jotunheimen byr på en mengde muligheter for ski, randonee, hundekjøring og mye annet gøy. I tillegg går de kvistede løypene sikk sakk gjennom fjellområdet, blant 2000-meter topper frem til de hyggelige DNT-hyttene.

Påskeferie i Breheimen

Breheimen er en ukjent påskeperle for mange. Men dette området byr på mange fantastiske påskeopplevelser. Her finner du milevis med oppkjørte langrennspor, kvistede løyper, toppturmuligheter til 2000-meter topper og mye mer. På den betjente hytta Sota Sæter og Nørdstedalseter står betjeningen klar til å gi deg en uforglemmelig påske

Påskeferie i Skarvheimen

Midt mellom Hardangervidda og Jotunheimen ligger det flotte fjellområdet Skarvheimen, som for mange er en påskefavoritt. Her får du det beste fra to fjellområder, fine kvistede løyper fra hytte til hytte og mange fine DNT-hytter.

Påskeferie i Langsua

Mer familievennlig og lettgått terreng skal du lete lenge etter. I Langsua er det korte etapper mellom hyttene, slakt og fint for nybegynnere og det ligger mange fine DNT-hytter i hele området.

Påskeferie i Femundsmarka

Ta påskeferien i ville og vakre Femundsmarka. Her får du virkelig en smak av villmark. På Svukuriset står bestyrerne klare med varm mat og drikke og oppredd seng. Det er få kvistede løyper i området, men området innbyr til flotte turer med kart og kompass.

Påskeferie på Saltfjellet og Svartisen

Variert og uberørt natur er kjennetegnet for det store fjellområdet Saltfjellet-Svartisen. Her finner du mange hyggelige hytter for påsketuren.

Start turen på UT.no

På UT.no - hele Norges turplanlegger - finner du kart og tusenvis av turforslag og rutebeskrivelser.

Planlegg påsketuren på UT.no