Redigert versjon

Påskeferie i Jotunheimen

Påskeferie i Jotunheimen byr på en mengde muligheter for ski, randonee, hundekjøring og mye annet gøy. I tillegg går de kvistede løypene sikk sakk gjennom fjellområdet, blant 2000-meter topper frem til de hyggelige DNT-hyttene.

Publisert: 28. februar 2024
Inspirasjon

På ski fra hytte til hytte

Jotunheimen er fastlands-Norges mektigste fjellmassiv, og byr på et rekke kvistede vinterløyper, flotte hytter og overnattingssteder blant Norges høyeste fjell. Med sin sentrale beliggenhet er Jotunheimen et av Norges mest besøkte fjellområder også på vinterstid. DNT har fem betjente hytter og fem selvbetjente hytter i Jotunheimen som er åpne vinterstid.
Se flere skiturer fra hytte til hytte i Jotunheimen

Klassikeren i Jotunheimen

Tid: 6 dager
Starter: Gjendesheim
Avslutter: Gjendesheim

Dette er en av de virkelige klassiske skiturene i Jotunheimen. På denne turen får du oppleve indrefilet av Jotunheimen nasjonalpark og du bor komfortabelt på betjente hytter på hele turen.

Flott 3 dagers påsketur i hjertet av Jotunheimen

Tid: 3 dager
Starter/avslutter: Leirvassbu

Enkel og flott rundtur som går gjennom hjertet av Jotunheimen. På turen besøker du den selvbetjente hytta Olavsbu og den koselige betjente hytta Gjendebu.

4 dagers rundtur vest i Jotunheimen

Tid: 4 dager
Starter: Tyinstølen/Fondsbu
Avslutter: Tyinstølen/Fondsbu

En av de fineste påsketurene i Fjellnorge? Vel, det er opp til deg å vurdere. Vi kan i alle fall love deg majestetiske dagsetapper og trivelige hytter i Norges mest kjente fjellheim.

Oversikt over kvistede ruter i Jotunheimen

Lurer du på når det blir kvistet i fjellet? DNT Oslo og Omegn kvister løyper i de største fjellområdene i Sør-Norge. Vi har laget en oversikt slik at du enkelt kan planlegge årets skiturer fra hytte til hytte.

Se alle vinterrutene på ut.no

Se kvistedatoer for Jotunheimen

Flere personer som går på randonee ski over en fjelltopp
Kanskje du skal prøve deg på en topptur til Glittertind i påskeferien?

DNT hyttene i Jotunheimen

I påskeferien er alle de betjente DNT-hyttene i Jotunheimen åpne. På hyttene får du servert en deilig treretters middag, god drikke og du kan nyte lange dager i solveggen.

Betjente hytter i Jotunheimen

Selvbetjente hytter

I Jotunheimen ligger det også mange selvbetjente hytter som byr på god påskestemning, fulle proviantlagre og myke senger.

Selv- og ubetjente hytter

Se siste nytt om føre i Jotunheimen

På denne siden får du siste nytt fra fjellområdet Jotunheimen. Oppdateringene får vi fra hyttetilsyn, bestyrere på betjente hytter og frivillige på dugnad i fjellet.

Se føremelding for Jotunheimen