Haukeliseter februar/mars 2024.

Påskeferie i Skarvheimen

Midt mellom Hardangervidda og Jotunheimen ligger det flotte fjellområdet Skarvheimen, som for mange er en påskefavoritt. Her får du det beste fra to fjellområder, fine kvistede løyper fra hytte til hytte og mange fine DNT-hytter.

Publisert: 28. februar 2024
Inspirasjon

Gå på ski fra hytte til hytte

Skarvheimen er et av landets fineste områder for fjellskiturer, med imponerende fjellformasjoner og passe kupert terreng. Her fins alt fra brede daler og vide flyer til kvasse tinder og stupbratte lier. Området er et eldorado for deg som er glad i lange dager på fjellski i vakre omgivelser.

På ski gjennom Skarvheimen

Dette er en skitur som tar gjennom store deler av Skarvheimen, innom selvbetjente- og betjente hytter. Turen kan gås begge veier, enten fra Finse eller Tyin/Filefjell.

Langhelg på ski fra Finse til Storestølen

Har du en langhelg hvor du ønsker å gå fra hytte til hytte? Da er dette turen for deg. Turen går gjennom store deler av Skarvheimen og kan gjennomføres med kollektivtransport.

Se flere skiturer fra hytte til hytte i Skarvheimen

Oversikt over kvistede ruter i Skarvheimen

I Skarvheimen er det mange kilometer med kvistede løyper som går mellom hyttene. Enten du vil gå fra hytte til hytte eller ta noen fine dagsturer har du mange muligheter.

Her finner du alle rutene på ut.no

Lurer du på når det blir kvistet i fjellet? DNT Oslo og Omegn kvister løyper i de største fjellområdene i Sør-Norge. Vi har laget en oversikt slik at du enkelt kan planlegge årets skiturer fra hytte til hytte.

Kvistedatoer for 2024

Tre personer som går på fjellski fra en hytte
Hva med å ta årets påsketur til Iungsdalshytta?

Bo på våre betjente DNT-hytter

I påskeferien er alle våre betjente hytter i Skarvheimen åpne. På hyttene får du servert en deilig treretters middag, god drikke og du kan nyte lange dager i solveggen.

Betjente DNT-hytter i Skarvheimen:

Se siste nytt om føre i Skarvheimen

På denne siden får du siste nytt fra fjellområdet Skarvheimen. Oppdateringene får vi fra hyttetilsyn, bestyrere på betjente hytter og frivillige på dugnad i fjellet.

Se føremelding for Skarvheimen

en person som bærer kvist på ryggen