Turboklubbene på helgetur til Ronegvær, mai 2023.

Turboklubben

Turboklubbene er små fritidsklubber i nærmiljøet med fokus på enkelt friluftsliv. Målet er å lære barn enkelt og naturvennlig friluftsliv ved å være ute sammen, leke, oppleve, undre, utforske og lære om naturen. I tillegg er det viktig å gi god plass til den frie leken! Turboklubben møtes hver eller annenhver uke og er for barn fra 4-12 år og foreldre.

DNT har nå over 30 Turboklubber, men flere på vei. Bli med du også!

Vil du melde barnet ditt på en Turboklubb?

Ønsker du å melde på barnet ditt til deltakelse i en eksisterende Turboklubb?  Påmelding skjer direkte til den aktuelle Turboklubben.  Turboklubben er gratis for alle medlemmer, men vi har også gratisplasser for de som av ulike grunner ikke kan betale medlemskontingenten.

Se under for hvilke tilbud som eksisterer per i dag.

Vil du være med og starte Turboklubb?

Mangler det Turboklubb i ditt nærområde?  Er du en som liker å være mye ute sammen med barna, og trives med bålkos i nærnaturen? Da er akkurat du den vi ser etter! For å starte flere Turboklubber trenger vi nemlig engasjerte, aktive, frivillige som kan tenke seg å bidra.

Som frivillig i Barnas Turlag Turboklubben får du:

• En sosial aktivitet med barn og voksne i eget nærmiljø
  • Gratis førstehjelpskurs og turlederkurs kurs og opplæring
  • Dekket kostnader til utstyr og materiell dere trenger til turene og aktivitetene

Ta kontakt med ditt Barnas Turlag for å melde din interesse!

Aktivitetene i Turboklubbene kan være helt lavterskel og det enkle fungerer ofte best. Et bål, frilek og medbrakt kveldsmat er ofte alt man trenger for å ha en fin utestund sammen. Andre ganger er det fint å ha et tema for aktiviteten, gjerne knyttet til sesong eller årstid. I denne artikkelen kan få mange gode tips til aktiviteter til Turboklubben.

Tips til temakvelder gjennom et helt år til Turboklubben
To gutter leker i vannkanten.

Tips til temakvelder gjennom et helt år til Turboklubben

Her får du sesongbaserte aktivitetstips til Turboklubben.

Les videre

Barnas turlag søker medlemmer
Frivillig og deltager på Artsjakten på Mostun natursenter i Stavanger 3. juni 2023.
Barnas turlag søker medlemmer