Uteovernatting på Kobberhaughytta

Vil du komme nært naturen, og nyte roen utendørs, er det også fullt mulig hos oss

Publisert: 07. september 2023
DNTs tilbud

Bo ute i Nordmarka

Vi tilbyr overnatting i gapahukene våre, som ligger rett ved Kobberhaugtjernet. Her kan du sove godt utendørs, under tak. Vi har også utrolig behagelige hengekøyer fra Amok til utleie. Sommerstid kan du også leie svevetelt - dette er en hybrid av telt og hengekøye, hvor du kan sove svevende mellom trærne.

Bestill uteovernatting

Vi har tilrettelagt for at det skal være enkelt å overnatte ute rundt hytta.

Hos oss kan du overnatte i:

Gapahukene

Gapahukene må bestilles på forhånd for å være garantert plass.

Bestill overnatting

Om Gapahukene

Gapahukene (plass til 8 i hver) kan leies med eller uten ved/grillkull. Det er ikke inkludert måltider når man overnatter i gapahukene, men dette kan bestilles utenom. Ta kontakt med oss for tilbud.

Gapahukene er i utgangspunktet selvbetjente. Det vil si at det ikke er inkludert mat, brennsel eller soveposer/liggeunderlag. Dette må man ta med selv. Gapahukområdet skal også ryddes etter bruk.

Det er ikke lov å hogge trær eller ta ned tørrgraner på hyttas eiendom, men det er mulig å kjøpe ved hos oss. Da slipper du å dra med deg tunge vedsekker opp, og kan likevel nyte middagen forran leirbålet. Dersom det er fare for skogbrann er det IKKE tillatt å fyre bål.

Svevetelt

I sommerhalvåret kan du leie svevetelt hos oss. Svevetelt, eller tretelt om du vil, er rett og slett et telt som blir stroppet opp mellom tre trær. Det blir litt som en blanding av hengekøye og telt. Du får fordelene med et telt, ved at du ligger relativt flatt. Samt fordelene fra hengekøye, ved at du ligger over bakken og svever mellom trærne.

I tillegg kan du ta av regntrekket, og da er det bare myggnettingen som er mellom deg og stjernehimmelen. Det er rett og slett en overnattingsopplevelse.

Når du våkner på morgenen, kan du åpne opp myggnettingen og få naturen rett inn i soveposen. Høres ikke det fantastisk ut?

Les mer om sveveteltene og bestill her

Telt/hengekøyer

På grunn av begrenset plass rundt hytta, er det ikke tillatt å telte på hyttas område. Her gjelder allemannsrettens regel om at man skal være minst 150 meter unna bebyggelse (gjelder også Gapahukene). Er du langt nok unna, og ikke til sjenanse, er du hjertlig velkommen til å slå opp teltet ditt. Det er mange fine teltplasser langs vannet.

Ønsker du en varm dusj, god middag og mettende frokost, kan dette bestilles ved å ta kontakt med oss på epost (avhengig av tilgjengelighet).

Leie hengekøye

Hos oss kan du leie hengekøyer fra Amok! Deres unike hengekøyer lar deg ligge flatt, på ryggen, på siden eller på magen.

De kommer med liggeunderlag, myggnetting og tarp. Sovepose kan du også leie!

Lei hengekøye her