bilder fra Kobberhaughytta, litt før jul og litt etter jul

Slik kommer du deg til Kobberhaughytta

Kobberhaughytta ligger midt i Nordmarka i Oslo med kort vei til alle turmål nær byen. Hytta ligger fritt og godt til med utsikt over Nordmarka og Sørkedalen. På klare dager ser du helt ned til Oslofjorden og Bærum.

Publisert: 07. september 2023
Inspirasjon

Adkomst sommer

Du finner oversiktelig kart med alle blåmerkede stier på ut.no.

Fra Sørkedalen

Kortest vei er det å gå fra Sørkedalen. Parker på den store kommunale parkeringsplassen nedenfor Sørkedalen skole, eller ta bussen til Sørkedalen skole. Herfra er det ca 5 km å gå eller sykle langs grusvei, eventuelt går det også blåmerket sti parallelt med veien, ca 4,5 km.

Fra Sognsvann

Følg først skilting inn mot Ullevålseter, deretter videre mot Kobberhaughytta. Totalt ca 10 km. Det er mulig å følge grusvei helt frem til Blankvannsbråten. Fra Blankvannsbråten til Kobberhaughytta er det ca 1,5 km langs trillesti (her må du av sykkelen og trille). Det er også blåmerkede stier man kan følge om man heller vil gå på sti.

Fra Frognerseteren

Fra Frognerseteren er det flere blåmerkede stier å følge. Ca 8 km å gå. Sjekk gjerne kartet for å ha oversikt over alternativene.

Adkomst vinter

Lurer du på hvordan føret er? Sjekk føremeldingen til Skiforeningen.

Sjekk våre tips til 4 skiturer som går til Kobberhaughytta

Frognerseteren

Bane eller bil til Frognerseteren. Derfra er det skispor helt frem til hytta.

Sognsvann

Bane eller bil til Sognsvann. Derfra er det skispor helt frem til hytta.

Sørkedalen

Bane til Røa, og derfra buss til Sørkedalen skole. Eventuelt bil til Elveli parkering (nedenfor Sørkedalen skole). Herfra er det 5 km opp langs brøytet vei (til fots) eller skispor. Det er oppoverbakker nesten hele veien opp til hytta, men da kan du glede deg til nedturen!

Hammeren

Buss eller bil til Hammeren i Maridalen. Derfra er det skispor helt frem til hytta.

Kart over stier og ruter til Kobberhaughytta