Deilig pizzatallerken på et bord

Markapizza tilbake i mai og juni!

På Kobberhaughytta serverer vi markapizza, en pizza inspirert av norske råvarer og gjort på vår egen måte. På kjøpet får du også en fin tur - hva mer kan du ønske deg?

Publisert: 04. april 2024
DNTs tilbud

Markapizza - pizza med norske ingredienser

Vi mener at når du er på tur i marka - fortjener du en pizza laget med gode råvarer og omtanke. Når vi har laget pizzamenyen vår, har vi derfor tenkt at du skal få noe du kanskje ikke får andre steder.

Ingrendienser

Derfor bytter vi ut sausen med tyttebærrømme fra Rørosmeieriet for eksempel. Du får smak av skogens tyttebær som base for resten av fyllet. Vi bruker norsk mozarellaost, og topper gjerne med supergode poteter fra Nøtterøy, elgkjøtt fra Skjåk, blåmuggost fra Selbu, salami fra Ask Gård i Nordmarka og kantareller fra rett utenfor døra når det er i sesong.

Når er det åpent for pizzaservering?

Åpningstidene våre finner du her.

• I sommersesongen (midten av juni til midten av august) serverer vi pizza hver kveld onsdag, torsdag, fredag og lørdag.
  • Om våren og høsten får du stort sett bestilt pizza når kafeen er åpen.
  • Om vinteren, når det er skiføre, har vi åpent for pizzaservering på kveldstid mandager og tirsdager. På ukedagene får du kjøpt pizza i åpningstiden vår. I helgene kan det dessverre være så travelt at vi ikke har kapasitet.

Må jeg bestille på forhånd?

Når vi har pizzakvelder på vinteren har vi et påmeldingssystem. Ellers er det ikke nødvendig å bestille pizza, med mindre dere er en større gruppe (8 eller flere).

Kan jeg ta med idrettslaget, jobben eller en vennegjeng på pizza?

Ja! Da kan vi fikse buffet hvor dere får et utvalg pizzaer servert ved bordet, så får alle smake litt av alt. Send oss en epost, så finner vi ut av det!

Har dere glutenfri pizza?

Vi har stort sett glutenfrie bunner tilgjengelig. For å være sikker på at vi har, noterer du ned i bestillingsskjemaet eller sender oss en epost, så holder vi av til deg.

Vi gjør oppmerksom på at vi har samme kjøkken og ovn, og kan derfor ikke garantere 100 % glutenfritt.