Dekket bord med tallerken

Servering på Kobberhaughytta

På Kobberhaughytta er vi opptatt av å servere deg skikkelig mat laget fra bunnen av.

Publisert: 11. september 2023
Om DNT

Dagservering

I kafeen tilbyr vi våre signaturbakster som ferske kanelboller, skoleboller og solbærboller. Vi har også nystekte vafler etter bestemors oppskrift. Vi steker alltid vaflene på bestilling så du får en helt nystekt en. Er du sulten på noe mer, har vi ofte dagens hjemmelagde suppe som serveres med brød. Vi smører også blingser på brød fra Baker Hansen. Her finner du helt sikkert noe du liker! Vi har et av byens beste utvalg på brus! I tillegg til det tradisjonelle har vi også håndverksbrus fra Grimstad Brusfabrikk, gode drikker fra Villbrygg og kortreist eplemost fra Ringi Gård. Har du lyst på noe varmt å drikke? Vi har nykvernet kaffe og hjemmelaget varm sjokolade med Valrhonasjokolade og økologisk Rørosmelk.

Vi har alle rettigheter (øl, vin, brennevin).

Vi tar kort, vipps og kontant.

Åpningstidene for kafeen finner du her.

Har vi markas beste vafler?

Finnes det noe diggere enn en nystekt vaffel? Det må eventuelt være en nystekt vaffel du har fortjent etter en lang tur, servert med hjemmelaget syltetøy, ekte rømme fra Røros og verdens beste brunost fra Heidal. Da snakker vi vaffel da!

Middag

Som overnattingsgjest tilbyr vi deg skikkelig mat laget fra bunnen av. Middagen serveres kl 19.00, med mindre annet er avtalt. Vår 3-retter er inkludert i prisen for overnatting. Menyen avhenger av hva som er i sesong, og forandres derfor fortløpende. Menyen bestemmer som regel samme uke.
Dersom du ønsker å kun spise middag, ta kontakt for reservasjon. Det er ikke mulig å komme til middag uanmeldt.

For grupper som ønsker å booke hele hytta, tilbyr vi også en oppgradert festmeny.

Har du spesielle ønsker knytta til maten - det være seg på grunn av allergier eller andre årsaker - ta kontakt med oss! Våre kokker tilpasser maten til dine behov.

Vi har alle rettigheter (øl, vin, brennevin).

Markapizza tilbake i mai og juni!
Deilig pizzatallerken på et bord

Markapizza tilbake i mai og juni!

På Kobberhaughytta serverer vi markapizza, en pizza inspirert av norske råvarer og gjort på vår egen måte. På kjøpet får du også en fin tur - hva mer kan du ønske deg?

Frokost

Overnattingsgjester på hytta får servert en deilig frokost og kan smøre seg en nistepakke til turen!

Selvbetjening

Selvbetjeningsrommet og varmestua ved garasjen er alltid åpent! Også om du kommer gående med hodelykt sent på kvelden eller tidlig på morgenen. Her finner du kald drikke, noe å tygge på, og av og til også rester fra dagens bakst. Du kan betale med kort, vipps eller mynter. Det er ikke tillatt med overnatting i selvbetjeningsrommet.

Kanskje markas beste boller?

På Kobberhaughytta har vi eget bakeri, midt i skogen. Her baker vi ferske boller hver helg, og på vinteren også hver dag. Vi legger mye stolthet i å servere hjemmebakte, luftige og deilig gjærbakst.

Bestill overnatting
Kobberhaughytta 25. juni 2018. En dugnadsgjeng får besøk av kulturminister Trine Skei Grande.
Bestill overnatting