Tilbake til Turtips
Sommerferieidyll i vakre Ryfylkeheiane.
Fjell

Sommerferietips i Rogaland

Hva er vel bedre enn å tilbringe ferien i den vakre rogalandsnaturen? Trenger du hjelp til å planlegge årets tur har du kommet til rett sted. Med disse turforslagene og idéene blir det lettere for deg å planlegge en tur til fjells, langs kysten eller ved fjorden! Vi har også mange frivillige som arrangerer fellesturer som du kan melde deg på i sommer.

Hit kan du dra på hyttetur i sommer

Her er våre anbefalte sommerhytter
Sommerbilder fra Bakken gard 2021. Familieferie på fjordhopping i Lysefjorden. Inspirasjon
Publisert: 27. mai 2024

Her er våre anbefalte sommerhytter

Stavanger Turistforening har hele 46 hytter som ligger i naturskjønne omgivelser. Her er våre 12 beste hyttetips til sommerferien.

Våre fem beste hemmeligheter for barnefamilier
Bading i badekulp, en voksen mann bader og to unge gutter står ved elvekanten og ser på. Inspirasjon
Publisert: 28. mai 2024

Våre fem beste hemmeligheter for barnefamilier

Fem kyst- og fjordhytter å sjekke ut
Fjøløy turisthytte, 27. april 2022. Agnethe Larsen på bildene.
Inspirasjon
Publisert: 28. mai 2024

Fem kyst- og fjordhytter å sjekke ut

Bli kjent med Stavanger Turistforenings betjente hytter
Eksteriørbilder fra Haukeliseter fjellstue sommeren 2022.
DNTs tilbud
Publisert: 28. september 2023

Bli kjent med Stavanger Turistforenings betjente hytter

Få medlesmspris på hyttebestillingen i sommer
Fjøløy fort, ny turisthytte i Stavanger kommune. Agnethe Larsen.

Få medlesmspris på hyttebestillingen i sommer

Som medlem i DNT får du god rabatt på hyttebestillingen. Barnemedlemmer overnatter også GRATIS på våre selv- og ubetjente hytter!

Bli med oss på fellestur i sommer!

Vi har turer for alle aldre og til mange spennende turmål. Sjekk vår innholdsrike turkalender for å finne den turen du har lyst å bli med på.

Se alle fellesturene her
Tips til hytte- til hytteturer i sommer
Sommerhelg på nydelige Taumevatn turisthytte i Sirdal.

Tips til hytte- til hytteturer i sommer

Med kun det mest nødvendige i sekken, gjerne i godt selskap og med plenty av tid har du mange muligheter til å dra fra hytte til hytte i noe av det finaste vi har å by på av natur her i distriktet.

Les videre

Bilder fra 7-nutsturen 2022, fra Dale til Gramstad over sju topper. Frivillig, dugnad, drikkestasjon på Gramstad.
Stranddalen turisthytte sommeren 2022.
Se alle våre fellesturer i sommer
Bilder fra tur med Klart det går og Smiå til Lysefjorden turisthytte sommeren 2021.
Se alle våre fellesturer i sommer