Turboklubben DNT Lillehammer høsten 2023

Fritidsklubb for barn i 1., 2. og 3. klasse med ukentlige samlinger.

Friluftsliv er sentralt for de 15 barna som er med på Turboklubben i Lillehammer denne høsten. De kommer sammen en ettermiddag hver uke mellom kl 17 og 19 i perioden september-november 2023. Vi har hatt påmelding til klubben, slik at de samme barna møter hverandre i hele perioden.

Leder for Turboklubben er Aina Brusveen, og hun har forberedt et tema til hver klubbsamling. Hun har tidligere jobbet i friluftsbarnehagen, slik at hun har tatt med seg mye erfaring derfra. I tillegg har Sigrid Hernes hjulpet til som assistent.

DNT Lillehammer har dessuten valgt å be en av foreldrene eller besteforeldrene bli med på samlingene, slik at både barn og voksne deltar sammen på aktivitetene. Temaene varierer, og vi har hatt spikking, fiske, snekring av fuglekasser, tur, bærplukking, natursti og mye annet. Bålmat står på programmet på hver samling. Og så må vi presisere at vi ikke glemmer den frie leken!

Samlingene har hatt utgangspunkt ved anlegget til sportsfiskerforeningen i Åveitbakken. I tillegg har vi brukt DNT-hytta Gråhøgdbu på Maihaugen som base ved et par anledninger.

Det er ingen deltakeravgift på Turboklubben.

Takk til både barn, foresatte og klubbledere for engasjement i friluftslivsaktivitetene!

Vil noen starte en Turboklubb i nabolaget eller nærmiljøet?
Turbofamilien

Vil noen starte en Turboklubb i nabolaget eller nærmiljøet?

DNT Lillehammer støtter lokale foreldregrupper

Les videre