Krokbua

Barnas Turlag trenger flere voksne

Kjenner du noen som bør spørres om å ta en rolle i Barnas Turlag lokalt i Lillehammer-området? Tips oss gjerne. Eller kan du selv være interessert?

Barnas Turlag `drives etter en modell der barn og foreldre er sammen på tur eller andre aktiviteter. Vi har også god erfaring med besteforeldre som engasjerer seg i Barnas Turlag.

På turer/aktiviteter med Barnas Turlag har de foresatte ansvar for egne barn. En av de voksne er veileder eller turleder. Det er naturlig at de voksne som engasjerer seg i Barnas Turlag, først og fremst prioriterer aktiviteter for aldersgruppa som egne barn tilhører. Målgruppa for Barnas Turlag er opp til 12 år.

Det planlagte programmet til Barnas Turlag publiseres fortløpende på turkalenderen på DNT Lillehammers nettside. Her er det plass til flere turer/aktiviteter.

Vi trenger altså flere frivillige som har lyst til å være veiledere/turledere, som vil dele sin turerfaring og turglede med andre. Det er også ledig plass i Barnas Turlags styre, fordi vi står over for et generasjonsskifte der flere aktive er på veg ut i takt med at barna blir ungdommer.

Aktivitetslederkurs og/eller nærturlederkurs vil bli tilbudt.

Å starte en Turboklubb, basert på frivillig innsats, kan være et godt alternativ!

Vil noen starte en Turboklubb i nabolaget eller nærmiljøet?
Turbofamilien

Vil noen starte en Turboklubb i nabolaget eller nærmiljøet?

DNT Lillehammer støtter lokale foreldregrupper

Les videre

Turboklubben DNT Lillehammer høsten 2023

Fritidsklubb for barn i 1., 2. og 3. klasse med ukentlige samlinger.

Les videre

Ta gjerne kontakt med

• Erland Flaten, telefon 913 20 389 eller
  • Ragnvald Jevne, telefon 992 19 455.

Barnas Turlag Lillehammer trenger flere voksne
Krokbua