Turboklubben ved gapahuken i Brækenvegen/Nordmessenvegen

Mesnali Turboklubb

Foreldredrevet Turboklubb i nærmiljøet er en god ide!

Mesnali Turboklubb startet i mars 2023. En foreldregruppe, alle med barn i Mesnali Barnehage, tok initiativet, godt støttet av lokalpatriot og turleder i DNT Lillehammer, Anne Miklavic.

Mesnali Turboklubb har hovedsakelig møttes en gang i måneden, og de har valgt å bruke en lørdag eller søndag til samlingene. Blant aktivitetene kan vi nevne hyggelig tur til Kolosvea lekepark, turer ved Sjusjøvatnet, til Idyllen ved Sør-Mesna og til gapahuken i Brækenvegen/Nordmessenvegen. Turboklubben har til og med vært på overnattingstur til DNT Lillehammers selvbetjente hytte på Djupslia.

Programmet er lagt for flere måneder framover, og det er bare å glede seg til fortsettelsen.

Barnas Turlag Lillehammer trenger flere voksne
Krokbua