Skisse Nye Kobberhaughytta

Utvidelse av Kobberhaughytta

I januar 2020 var byggearbeidene i forbindelse med utvidelsen av Kobberhaughytta ferdig. Vi takker våre bidragsytere, tålmodige gjester og håndverkere!

Publisert: 12. september 2023
Om DNT

Byggearbeidene i forbindelse med utvidelsen av Kobberhaughytta startet i oktober 2018, og ble fullført med åpning 12. januar 2020.

En stor takk går til våre bidragsytere som har gjort prosjektet Nye Kobberhaughytta mulig. Uten deres støtte, hadde dette prosjektet ikke blitt realisert.

Tusen takk til:

• Tove Reistads stiftelse
  • Eckbos legat
  • Olav Thons DNT Stiftelse
  • Sparebankstiftelsen DNB
  • Aberdeen Standard
  • Lundin Norway AS

Byggeprosjektets fremgang

I over ett år var det vært byggeaktivitet rundt hytta, i forbindelse med oppføring av nytt losjibygg og ny bestyrerbolig.

I det nye losjibygget har det blitt fine og lyse rom med køyesenger. Det er en variasjon av 2-, 4-, og 8-sengsrom. Det er også nye dusj- og toalettfasiliterer i forbindelse med nybygget. Når man overnatter kan man sitte i det nye oppholdsrommet og nyte den flotte utsikten over Kobberhaugtjernet.

I hovedhuset har vi gjort noen oppgraderinger, med fokus på å forbedre og forenkle serveringen. Blant annet fikk vi ny spisesal, ny serveringsdisk og oppusset kjøkken. Dette gjør også at vi har flere sitteplasser på travle utfartsdager.