Kobberhaughytta 25. juni 2018. En dugnadsgjeng får besøk av kulturminister Trine Skei Grande.

Ofte stilte spørsmål Kobberhaughytta

Kobberhaughytta ligger midt i Nordmarka. Her kan du oppleve naturens ro og fred, her får du god mat, en god seng, fantastisk utsikt og du kan oppleve et rikt dyreliv. Fyll på med ny energi etter skituren i kafeen, slapp av foran peisen eller i badstua.

Publisert: 11. september 2023

Her får du ofte stilte spørsmål og informasjon om Kobberhaughytta

Kan man ha med medbrakt drikke?

På grunn av skjenkebevillingen vi har, er det ikke anledning å nyte medbrakt alkohol på hytta. Vi har skjenkebevilling, og rettigheter til å selge øl, vin og brennevin.

Kan man kjøre til hytta?

Det er ikke anledning til å kjøre til Kobberhaughytta. Veien er privat, og det er ikke vi som bestemmer kjørereglene. Vi har derfor ikke mulighet til å gjøre unntak.

Det er bilvei fram til hytta så vi kan tilby henting av bagasje for grupper fra Sørkedalen. Slik transport må avtales god tid i forveien.

Kan man ha med hund?

Det er ikke lov med hund inne i fellesområdene på hytta, både i losjibygget og i hovedhytta hvor serveringen er. Dersom du ønsker å overnatte med hund, har vi noen få rom hvor dette er tillatt. Dette må avtales før ankomst for å sikre at vi har plass.

Hvordan er serveringen på hytta?

Vi serverer middag og frokost til alle våre gjester. Vi har ikke kjøkken til gjestene og det ikke mulig å tilberede egen mat her. Vi tilpasser til matallergier.

Hvor mange sengeplasser er det på hytta?

Vi har totalt 59 sengeplasser, fordelt på 14 ulike rom.
De fleste av rommene våre ligger i det nye losjibygget - der har vi 10 rom og 40 sengeplasser.
​​​​​​​I hovedhytta har vi 4 rom og 19 sengeplasser.

Kan man telte ved hytta?

Det er flere fine teltplasser rundt Kobberhaugtjernet. Vi ber om at man respekterer allemannsretten, og holder minst 150 meters avstand fra byggene våre (dette gjelder også gapahukene). Vi kan også anbefale to gapahuker som ligger idyllisk til ved bålplassen nede ved tjernet. Bruk av gapahukene må forhåndsbestilles for å sikre reservasjon av dem.