Til Haukeliseter
Kitekurs vinteren 2022.
Fottur

Kurs og aktiviteter på Haukeliseter

I løpet av året arrangeres det en rekke kurs og arrangementer på fjellstuen; kitekurs, skredkurs, vinterkurs, toppturkurs, singel på fjellet, yoga, fjellfestival og mye mer.

Alt du kan oppleve på Haukeliseter

Villmarksspa

På Haukeliseter finner du et av Norges høyest plasserte villmarksspa. Villmarksspaet består av utendørs badestamp og en vedfyrt badstue med panoramautsikt over den mektige naturen. Vi tør påstå at det ikke finnes badstuer med flottere utsikt enn vår.

Åpningstider og booking
Overnattende gjester kan fritt benytte seg av stamp og badstue hver lørdag fra klokken 16.00. I ferier og høytider fyrer vi oftere.

Ønsker du å benytte stamp og badstue utenom dette er det mulig å leie villmarksspa som både privatperson og gruppe.
​​​​​​​Ta kontakt med oss for forespørsel om pris og kapasitet.

Bålkos i lavvo

Du trenger ikke gå langt for å kose deg på Haukeliseter. På tunet, utenfor hovedbygget, har vi en lavvo hvor vi ofte tenner bål. Her er det mulig å få igjen varmen etter tur, grille pinnebrød eller pølser, koke kaffe eller bare hygge seg i godt selskap. Ta gjerne med gitaren om du har, så blir stemningen ekstra god.

Åpningstider og booking
Lavvoen står alltid åpen for våre gjester. For grupper og privatpersoner er det også anledning til å leie lavvoen privat. Ta kontakt med oss for forespørsel om pris og kapasitet.

Aktiviteter på tunet

Du trenger ikke å gå langt for å ha det gøy på Haukeliseter. På tunet, utenfor hovedbygningen, har vi lagt til rette for en rekke aktiviteter.

Aktiviteter på tunet sommer:

• Slakk line
  • Klatrestein med naturlige håndtak
  • Bademuligheter fra brygge med badestige
  • Kajakker og kanoer til utleie
  • Utlån av frisbee, boule-sett, beach tennis, criket, fotball og andre uteleker

Aktiviteter på tunet vinter:

• Aking (gratis utlån av akebrett for alle overnattende gjester)
  • Stumpeski (gratis utlån av stumpeski for alle overnattende gjester)
  • Rails og hopp - når det er nok snø setter vi frem railsene, lager hopp og inviterer til skilek
  • Isbading

Kajakk og kano

En tur på vannet i kajakk, kano eller robåt er et utmerket alternativ til fotturer om sommeren. Fra vannet kommer du tett på naturopplevelsene med store elver, nydelige dalfører og bratte fjellsider som står i stor kontrast til det krystallklare vannet.

I sommerhalvåret leier vi ut kajakker tilpasset både barn, voksne og familier, i tillegg til kanoer og robåter. Informasjon om utvalg og priser finner du her.

Turtips på Ståvatn

Jakt og fiske

I området rundt Haukeliseter finnes det gode muligheter for både jakt og fiske. Jaktkort og fiskekort kjøpes på iNatur.no.

Jakt og fiske rundt Haukeliseter

Snøkiting

Haukeliseter er kjent som et av Norges beste steder for kiting på snø. Rett utenfor fjellstuen ligger Ståvatn som ofte har gode vindforhold, mye snø og store flater som er optimalt for kiting.

Snøkiting på Haukeliseter

Hundekjøring med Haukeli Husky