Kitekurs vinteren 2022.

Snøkiting på Haukeliseter

Haukeliseter er kjent som et av Norges beste steder for kiting på snø. Rett utenfor fjellstuen ligger Ståvatn som ofte har gode vindforhold, mye snø og store flater som er optimalt for kiting.

Publisert: 11. september 2023
Inspirasjon

Hva er kiting?

Kiting er en sport der utøveren trekkes med vinden etter en drage (kite). Sporten kan utøves på snø hvor utøveren bruker ski eller snøbrett, eller på vann hvor utøveren bruker surfebrett eller kitebrett. Kiten er festet til et trapes som sitter rundt hoftene, og styres ved hjelp av fire liner som er festet til en styrepinne.

Kitekurs på Haukeliseter

Drømmer du om å kite over snøkledde vidder omringet av mektige fjelltopper? I samarbeid med Kiteskolen arrangerer vi kurs gjennom hele vinteren. I løpet av et helgekurs vil du tilegne deg grunnleggende ferdigheter for å kunne bli en selvstendig kiter. Kursene er tilpasset nybegynnere og kitere med litt erfaring. Ønsker du et mer avansert kurs kan vi sette opp egne kurs for mer øvede.

For bedrifter og grupper som ønsker å være med på kitekurs, kan vi skreddersy eget opplegg. Ta kontakt med oss for forespørsel om pris og kapasitet.

Hvem passer snøkiting for?

Kiting passer for de aller fleste, og vi har hatt alt fra 9-åringer til 70-åringer på kurs på Haukeliseter. Det kreves ingen forkunnskaper for å delta på kurs, men sporten krever at du er i god fysisk form, og at du har litt erfaring med å stå på ski eller brett.