Bilder fra fellestur til Kaldahåla og Kongesteinen i Lysebotn. Barnas Turlag, turboklubb, Lysefjorden Turisthytte. Regnvær, sommer, skog. Oda Nessler Bjørheim.

Opplev Energiløypa i Lysebotn

Energiløypa er en ny rundtur i Lysebotn med kjekke oppgaver underveis, som tar deg til flere av de flotte naturattraksjonene som finnes i Lysebotn sin bakgård.

Publisert: 09. mai 2024
Inspirasjon
Barn som smiler ute på tur og leser i en brosjyre.
Energiløypa er motiverende for barna da dere sammen leter etter postene, løser oppgaver og vinner premier. Foto: Jane Byberg

Energiløypa ble merket i 2023 og tar dere til flere av naturattraksjonene i Lysebotn som dere bare må se når dere besøker dette stedet. Hele løypa er på 10 kilometer og tar deg til 9 poster, men det er fullt mulig å gå deler av løypa, hoppe over noen poster og fortsatt få premie. Startbrosjyre kan hentes i resepsjonen på Lysefjorden turisthytte, og her henter dere også premie etter endt tur.

Lykke til og god oppdagelsestur i Lysebotns bakgård!

Energiløypa er gjort mulig sammen med vår friluftspartner Lyse.

Her finner du turen på UT.no: