Bre- og fjellturer med guide fra Leirvassbu

Vår eminente fjellfører tar deg med på guidet tur til flere av 2000-meter toppene rundt hytta.

Publisert: 12. september 2023
DNTs tilbud

Våre guider

Dawa Tenjin Sherpa fra Nepal er vår eminente fjellfører. Han har besteget Mt. Everest 14 ganger, var med på den eneste vinterbestigningen av K2 og har mer enn 20 år erfaring. Han har vært guide på Leirvassbu i 13 sesonger. Dawa har lang erfaring som guide, bre- og fjellfører i området og han kjenner de aller fleste av toppene veldig godt.

Guidet tur til Storebjørn (2222 moh)

Vi har daglig føring til Storebjørn 2222 moh som er en tur beregnet til ca 8-9 timer (min 4 personer -se egen artikkel lenger ned)

Det settes også opp guidede føringer ut fra gjestenes eget ønske hvis det lar seg gjøre ut fra sikkerhet, vær og tilgjengelighet.

Les mer toppturer til Storebjørn med guide

Andre populære topper som det arrangeres guidede føringer til er:

• Stetinden
  • Kyrkja