Praktisk informasjon om hyttene i Hemnes

Noen synes det er greit å vite hvor de skal sove for natten, og være trygg på at det finnes en ledig seng. Viste du at Hemnes Turistforening tilbyr forhåndsbestilling av seng for natten? Her finner du praktisk informasjon om hyttene våre, hvordan du forhåndsbestiller og hvilke regler som gjelder for endring eller kansellering av bestillingen.

Publisert: 26. september 2023
Skrevet av: Nina Myrlund
DNTs tilbud

Litt om hyttene

Alle turistforeningshyttene i Okstindmassivet er ubetjent og har ikke proviant. Men de er godt utstyrt med gode kjøkken, gode senger, rikelig med ved og gass.

Kjennsvasshytta, Gressvasshytta, Gråfjellhytta og Rabothytta er låst med DNT’s standardnøkkel.  Steinbua og Perbua er ikke låst. I sommersesongen fra slutten av juni og ut august, samt helgene i september og oktober, har vi vanligvis vertskap på Rabothytta. Da er det mulig å komme inn uten nøkkel.

Hyttene er ulikt utstyrt. De fire overnattingshyttene, Gressvasshytta, Gråfjellhytta, Kjennsvasshytta, og Rabothytta, er alle fullt utstyrt og her kan du overnatte i lakenpose. De har alle godt utstyrte kjøkken med alt du trenger for å lage maten du har med, inkludert gasskomfyr med nok gass.

Gode senger med sengetøy, der du kan overnatte i din egen lakenpose/sovepose. Vedfyring med ved. Alle hyttene har gode oppholdsrom.
Rabothytta har også et trådløst nett for betalende gjester

På Steinbua og Perbua er sovepose påkrevet – vi anbefaler heller ikke overnatting i disse hyttene.

Gressvasshytta

Vilkår for bestilling

Fri avbestilling for alle bestillinger inntil 5 dager før ankomst uten kostnad.
Gjester avbestiller selv ved å logge inn på “Min side”  (Eksempel: Opphold fredag må senest avbestilles søndag kl. 23:59)

Informasjon om priser og betaling i Hemnes Turistforening

Avbestillinger gjort 0-4 dager før ankomst belastes i sin helhet

Avbestillinger 0-4 dager sendes/meddeles til hytte/forening så snart som mulig.

For å gjøre krav på senga du har bestilt må du møte opp innen kl 2000 den dagen bestillingen gjelder. Etter kl 2000 blir alle senger tilgjengelige for gjester som ikke har bestilt. Ved ankomst etter kl 2000 benyttes øvrige ledige senger eller madrass på gulv om senga du har bestilt er opptatt. Du må ha med kvittering som viser hvilken hytte, døgn, og seng du har bestilt.

Du må rydde og vaske deg ut av rom og eventuelt hytte avreisedag.

Sengebestilling på en hytte kan flyttes til en annen dato og/eller en annen av Hemnes Turistforening sine hytter innenfor et tidsrom på 5 dager før og etter opprinnelig ankomstdato. Merk at du da ikke har bestilt seng og må enten benytte en ledig seng (etter kl. 20) eller en annen ledig madrass.

Hyttene våre er låst med DNT-nøkkel, som du som medlem kan kjøpe i våre lokaler på Turisten, Sport 1 Sportshuset Mo, Visit Helgeland og DNT.no

Når man ankommer hytta må alle skrive seg inn i besøksprotokollen også de som har bestilt på forhånd.

Vi ønsker alle velkommen til HTF´s hytter, og en god tur!