Olea Aas-Bangsund i taubanen.

Kom deg ut-dagen 7. februar 2016.

Barnas Turlag

Et aktivt uteliv er viktig for å gi barna god oppvekst. Gjennom Barnas Turlag treffer dere andre barnefamilier, og barna kan glede seg over å treffe andre barn på tur. Barn fra 0 til 12 år kan være med i Barnas Turlag.

Det er gøy å komme ut i skog og mark, utforske småkryp i naturen og få sand mellom tærne! Ingenting smaker bedre enn selvplukkede, nyrørte bær på brødskiva eller pannekaka! Har du lyst til å oppleve spenningen med å være på tur i mørket eller å krype ned i soveposen i en lavvo eller en hytte etter en innholdsrik dag? Da bør du bli med Barnas Turlag på tur.

Barnas Turlag tilrettelegger turer og aktiviteter for barn og barnefamilier. Alle barn mellom 0 og 12 år kan bli medlem i turlaget. Målet er å få flest mulig barn til å bli glad i naturen. Det er ikke om å gjøre å gå lengst mulig, men å legge vekt på lek, fantasi, spenning og ro i skog og mark. Aktivitetene er åpne for alle og foregår på barnas premisser. Ta gjerne med besteforeldre, tanter og onkler, eller nabobarna.

Vi arrangerer turer med ulikt innhold og varighet. Turbo er Barnas Turlags maskot. Han er alltid med oss på tur.
Sjekk programmet og finn en tur som passer for dere.
På DNTs hjemmesider kan du finne mange tips for en vellykket tur med barn i naturen. Her kan du få råd om alt fra mat, til turlengde, turområde, turaktivitet og turutstyr.