Grimsdalshytta 100år

Tur rundt Gråhøe

Dette er en forholdsvis lang tur men med fantastisk utsikt til flere fjellpartier i klart vær og uten altfor store stigninger, anbefales virkelig!

Publisert: 16. oktober 2023
DNTs tilbud

Lengde: 28 km

Gåtid: 6 timer

Ta T-merket sti mot Hageseter, etter 11 km har du gått litt nedover og det er utsikt til Hjerkinn og Snøhetta.

Ta sti til venstre ved stor stein ( bilde 1 ).

Stien er heretter merket med små «varder» eller steiner på høykant, følg med på merkingen da det er mye mose/grus/stein og ikke alltid så lett å se stien.

Ta gjerne en kompasskurs også om du føler for det men om du følger med på «steinmerkingen» er det bra merket. Etter ca 19 km er det et «kryss», hold til venstre til Grimsdalshytta ( ikke skiltet ).