Kjennsvasshytta

Vertskap på Kjensvasshytta

Bli sommervertskap på Kjensvasshytta og bo i egen vertskapsleilighet ved foten av Nord - Norges høyeste fjelltopp.

Publisert: 15. juni 2024
Skrevet av: Siv Bårdsen
Artikkel

Påmelding og spørsmål sendes vertskap@hemnesturistforening.no

I den nye vertskapsleiligheten er det sengeplass til 3 stykker. Det er eget kjøkken med kjøleskap og en liten stuekrok.

Verstskapsperioder er primært torsdag - søndag fra slutten av juni til utgangen av september.

Som hyttevert er de primære oppgavene å

•  informere besøkende om hva det innebærer å bruke ei DNT-hytte, som f.eks. at man betaler for dagsbesøk, at man må gjøre reint etter seg, at alt er basert på frivillighet, og at  man må ha sovepose/lakenpose/sengeklær ved overnatting.
  • si ifra til besøkende som ikke overholder båndtvangen.
  • informere litt om Kjensvasshytta i seg sjøl og fasilitetene rundt hytta.
  • fortelle litt om DNT som det er spørsmål.
  • sørge for at hytta er ryddig og fin innvendig, gjestene som bor der skal normalt «gjøre jobben». Se over sanitæranlegget at det er dopapir og at det ser greit ut der.
  • koke kaffe og steke vafler for salg lørdag og søndag, det er ingredienser på hytta.

Som hyttevert sommeren 2024 gjelder følgende

• du bor gratis i vertskapsleiligheta i sikringshytta.
  • du jobber gratis.
  • du får treffe mye folk og være på ei fantastisk hytte på et fantastisk sted.
  • du må ha med egen mat – men vi har noe “nødmat” der.
  • du forplikter deg til til å være på Kjensvasshytta i én eller flere perioder.

Kontaktinformasjon:

Telefon: 91764062

Epost: vertskap@hemnesturistforening.no

Sjekk ledige perioder her:

Vertskapskalender Kjensvasshytta