Til For Turledere
Fottur

Vann

Denne siden skal inneholde alt det viktigste av informasjon du trenger for å bidra med det du synes er spennende - uansett om det dreier seg om å planlegge, publisere og gjennomføre padleturer, drive med tilsyn eller vedlikehold, ta flotte bilder eller bidra på andre måter.

Mye av innholdet her er verktøy, informasjon og retningslinjer for gjennomføring av aktivitet. Under "Kunnskap og tips" ligger også informasjon for å bygge egen erfaring og for å gjennomføre aktiviteter på en god måte.

Foreløpig benyttes notat- og nettpubliseringsapplikasjonen Notion til dette formålet.

Er det noe du savner, eller har du innspill til mer som bør ligge her - send en mail til juel.grande@dnt.no.

Utvalg for vannaktivitet

Utvalg for vannaktivitet representerer frivilliggruppenes interesser og er en varslingsinstans, høringsinstans og faglig sparringpartner for Team Fjord.

Aktivitetene som omfattes av utvalget er:

• Padling
    • Havkajakk
    • Kano
    • Packraft
    • SUP
  • Livredning Ute
    • Bade- og svømmeaktivitet
    • Coasteering
  • Turskøyting og islivredning

Utvalgsmedlemmer

Utvalget består av følgende medlemmer:

• Jan Eldegard Hjelle
  • Steinar Lauritzen
  • Stijn van de Velde
  • Kriki de Smet
  • Regine Mørk
  • Andreas Lorentzen

Sekretær og administrativ ressurs:
Juel Victor L. Grande, Team Fjord

Risikovurdering og HMS

Risikovurdering og HMS-arbeidet for ledere av vannaktiviteter i DNT Oslo og Omegn skal bygge på tre verktøy som, sammen med den dynamiske risikovurderingen hver enkelt leder må foreta ved start - og ved endringer i forhold eller gruppa underveis - på en aktivitet, skal gi en god innføring i plikter og ansvar, samt dokumentering av gjennomgått statisk risikovurdering årlig.

Meld interesse for kurs og kompetanseheving

Registrer dine ønsker for kompetansehevende kurs i 2024 her:

bit.ly/kajakkfrivillig2024 (KURSDATOER KOMMER I LØPET AV JANUAR 2024)

Frivilliggrupper på Facebook

Er du allerede kajakkfrivillig i DNT Oslo?

Bli gjerne med i Facebookgruppa "Kajakkfrivillig DNT Oslo og Omegn", som er hovedkanal for informasjon, turer, sosiale og kompetansehevende aktiviteter.
Er du mellom 16 og 30 år er også Facebookgruppa "Kajakkfrivillig DNT ung Oslo" fremdeles aktiv, men de aktive i denne gruppa er bedt om å bli med i hovedgruppa for å sikre at de mottar all relevant info.

Kunnskap og Tips

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka