Kajakkutleie | Bærum Turlag

Bærum er et flott område for å padle kajakk. Bærum Turlag har to flotte kajakkarenaer, ved Oksenøya på Fornebu og Bjørnsvika i Sandvika. Se mer informasjon om de to anleggene under.

Publisert: 08. september 2023
DNTs tilbud

Sandvika

I Bjørnsvika i Sandvika finner du et selvbetjent anlegg med 20 kajakker tilgjengelig for forhåndsreservasjon. Herfra har du tilgang til mange fine øyer i Oslofjorden, flere av dem kan du også overnatte på om du vil ut på en lengre tur. På grunn av øyene vil dette området og være noe mer skjermet for vind og vær.

Fornebu

På Oksenøya, Fornebu er det et selvbetjent anlegg med åtte kajakker tilgjengelig for forhåndsbooking. Utleien ved Oksenøya ligger i kjelleren på Oksenøya bruk på Fornebu. Nærmeste busstopp er Telenor Fornebu og derfra er det ca 15 min gange.

Kajakkutleie DNT Oslo og Omegn

DNT Oslo og Omegn har flere lokasjoner hvor du kan leie kajakk. Dette er våre retningslinjer ved leie av kajakk:

• Du må være over 16 år.
  • Ha NPF Våttkort, BCU 2 star eller Svenske paddelpasset. Vårt krav til kompetanse er for din egen sikkerhet.
  • Hver og en som leier kajakk, og dermed har våttkort, kan ta med seg én person som ikke har våttkort.
  • Standard utstyr ved utleie er kajakk, åre, spruttrekk, vest og annet sikkerhetsutstyr som pumpe og årepose. Ved enkelte av lokasjonene er det utlån av våtdrakt i vintersesongen.
  • Bruker er selv ansvarlig for å sette seg inn i værforholdene og kle seg deretter.
  • Andre vilkår gjelder for sesongene utover sommeren. Disse kravene kan du lese mer om på vår utleieside.

Se priser og reserver din kajakk her