Bli frivillig i DNT Nord-Trøndelag

Dugnadsarbeid er selve ryggraden i turistforeningens virksomhet. Hvert år utføres flere tusen dugnadstimer for å opprettholde det rike tilbudet og det store aktivitetsnivået organisasjonen har. DNT Nord-Trøndelag har behov for dugnadshjelp på flere områder i løpet av et år. Dugnad er både sosialt og trivelig. Hva vil du bidra med?

Publisert: 05. mai 2023
Om DNT

Hyttetilsyn og dugnadsarbeid

Alle NTTs hytter har hyttetilsyn som besøker hytta jevnlig og holder den i orden. Det er en omfattende jobb og omfatter både rundvask og bytting  av sengeklær. De må også sørge for gass, fylle opp proviantlager og vedlager og tømme utedoen.
Store vedlikeholdsoppgaver og utbygginger utføres på dugnad.

Har du lyst til å bidra, ta kontakt med leder i det lokale turlaget eller NTT kontoret.

Løypetilsyn og stidugnad

NTT har over 5oo km merkede løyper. Løypetilsynene har ansvaret for å vedlikeholde stiene ved å merke, kviste, og varde. Større prosjekter som brubygging og klopplegging gjøres på større dugnader som turlaget organiserer.

Er dette noe for deg?

Ta kontakt med leder i det lokale turlaget eller NTT kontoret.

Vaffelvakt på Svarttjønnbua

Hver søndag hele året serveres det kaffe og vafler på Svarttjønnbua i Steinkjer.

Har du lyst til å delta sammen med dugnadsgjengen på Svarttjønna, ta kontakt med driftsgruppa på telefon 928 17 431.

Turleder

NTT arrangerer mange turer for alle aldersgrupper gjennom hele året, og det er stadig behov for nye turledere.

Har du lyst til å delta på kurs for bli turleder eller instruktør i NTT? Ta kontakt med Nina Pettersen.

Som frivillig har du:

Hyttetilsyn: Fri overnatting på våre hytter i DNT Nord- Trøndelag.

Stitilsyn: Fri overnatting på aktuelle hytter ifm. merking og vedlikehold.

Turleder: Du får selve turen inkludert overnatting, transport og mat. Du får også tilbud om gratis turlederkurs.

Styremedlemmer, varamedlemmer i hovedstyret og i lokallagstyrene: Fri overnatting på alle våre hytter i DNT Nord- Trøndelag.

Dugnader: Bespisning, transport og overnatting dekkes.

Aktivitetsledere Barnas turlag: Du får selve turen inkludert overnatting, transport og mat. Du får også tilbud om gratis aktivitetslederkurs.

Alle tillitsvalgte får tilbud om å bestille klær til rabatterte priser via DNT kolleksjonen som sendes ut årlig. I tillegg har våre tillitsvalgte også ekstra rabatt på varene i vår turbutikk.

Vi har i tillegg gode forsikringsordninger og vi utstyrer våre frivillige med nødvendig utstyr for å ivareta sikkerheten til både hen, og de som deltar.
Vi er stolt av våre over 50 år med frivillighet!
Ta kontakt med ditt turlag eller kontoret hvis du ønsker å være med å bidra.

Dokumenter som våre frilvillige har nytt og bruk for:

Dugnadsliste.doc

Reiseregning.doc