Høstferie på Sota Sæter

Dette kan du gjøre om høsten i Breheimen

Høsten i Breheimen er en magisk tid med frisk, klar fjelluft og høstfarger som tar pusten fra deg. Kom på et lite høsteventyr på Sota!

Publisert: 05. oktober 2023
DNTs tilbud

Hos oss kan du leie sykler og kano.

Kontakt oss for mer informasjon

Vandring, høsten er for mange den fineste tiden i fjellet. Fargene, den friske luften og roen gir grunnlag for mange fine dagsturere i og rundt Breheimen Nasjonalpark

Topptur, bli med en av våre guider til toppen av Tverrådalskyrkja (2088). Turene går så lenge været tillater det, minimum 4 deltakere.

Jakt, høsten er her og det er tid for matauk. Skjåk er et yndet sted for jegere av alle slag, vi tilbyr guidet reinsjakt (ta kontakt for nærmere informasjon). Du får ellers kjøpt jakt på småvilt hos Skjåk Allmenning. For de som ønsker en litt mer avslappet jakt er det fint å legge turen ut i skogen på jakt etter multe, kantarell, blåbær og tyttebær. Her finner du det meste.

Fiske, fiskekort kan kjøpes på inatur, når det er gjort kan du vandre opp og ned elven med fiskestanga i hånden.

Matkurs med verten og kokken Ove Lilleengen, også om høsten tilbyr vi matkurs med gladkokken og verten her på seteren. Høsten er Oves favorittårstid, det er da de virkelig gode lokale råvarene kommer til sin rett. Bli med inn i hjertet av Sota og lær deg hvordan du planlegger og tilbereder en herlig tre-retters meny.

Yoga, hver høst de siste årene har vi sammen med DNT Gudbrandsdalen tilbudt en helg med mediyoga kombinert med turer i nærområdet. Vi håper å kunne tilby dette også i årene som kommer.