Tilbake til Ledige stillinger på Haukeliseter

Haukeliseter søker kjøkkenassistent for fast stilling

Haukeliseter Fjellstue søker entusiastiske kjøkkenassistenter til vårt dynamiske team! Som kjøkkenassistent hos oss vil du få muligheten til å arbeide i et unikt og inspirerende fjellmiljø, og bidra til å levere fantastiske matopplevelser til våre gjester.

Publisert: 27. april 2024
Haukeliseter søker kjøkkenassistent
Foto: Kevin Molstad,Jonas Olsvik

Om arbeidsgiveren

Haukeliseter fjellstue tilhører Stavanger Turistforening, og er det mest besøkte betjente anlegget tilknyttet Den Norske Turistforening. Fjellstuen holder åpent 365 dager i året og ligger sentralt ved den helårsåpne veien E134 på Haukelifjell.

Haukeliseter har en unik beliggenhet 1000 meter over havet. Fjellstuen er innfallsporten til Hardangervidda i nord, og Ryfylke og Setesdalsheiene i sør. Med Haukeliseter som utgangspunkt er tur -og aktivitetsmulighetene uendelige. Les mer på www.dnt.no/haukeliseter.

Foruten beliggenheten er maten vi serverer et stort trekkplaster for både fjellvandrere og bilturister. Vår restaurant serverer tradisjonell, norsk mat med fokus på lokale råvarer. Norsk mattradisjon, kombinert med moderne smaker, ny utførelse og en fantastisk utsikt blir i stor grad verdsatt av våre gjester.

Arbeidsoppgaver

Som kjøkkenassistent vil du ha varierte oppgaver innen daglig drift av kjøkkenet, hvor du jobber tett sammen med våre kokker og øvrig personale. Dine oppgaver vil inkludere matproduksjon (vi tilbyr buffet, à la carte og treretters til våre gjester), ‘plating’, organisering av matlaging sammen med kjøkkensjef, oppvask/rengjøring og mottak av leveranser. Du vil være en viktig lagspiller sammen med de øvrige på kjøkkenet i en travel hverdag preget av høyt tempo og stor produksjonskapasitet.

Arbeidsbelastningen er til tider sesongbetont. Det er derfor viktig at du trives med travle arbeidsdager, men samtidig liker rolige perioder som krever kreativitet og initiativ.

Kvalifikasjoner

Vi ser etter en person som:

• Har erfaring fra restaurant eller servering
  • Har kjennskap til kjøkkenproduksjon eller interessert i matlaging (all nødvendig opplæring gis her)
  • Trives med å samarbeide og møte nye mennesker
  • Har høy arbeidsmoral, energi og er løsningsorientert
  • Jobber godt på lag med andre, men kan også jobbe selvstendig
  • Er over 20 år
  • Trives i fjellet og norsk natur (en fordel, men ikke et krav)

Betingelser

Stillingstittel: Kjøkkenassistent
Arbeidstider: Ukedager og helger, dag- og kveldstid
Lønn: Etter avtale
Tiltredelse: Etter avtale

På Haukeliseter er vi rundt 25 ansatte i lavsesong, og opp mot 50 ansatte på det meste i høysesong. Noen er fast ansatte og har vært på fjellstuen i mange år, mens andre er her for en kortere periode.

Alt personale bor sammen i eget bygg med flere fellesarealer som kjøkken, stue, TV-stue, treningsrom og vaskerom. De fleste har egne soverom med bad, men i perioder deler man rom to og to (her opererer vi etter "først inn-prinsippet"). Vi har et sosialt kollektiv som har det mye gøy sammen på fritiden.

Vi er ansatte i alle aldre, nasjonaliteter, bakgrunner og med ulike interesser, men fellesnevneren er at vi alle er glad i natur, fjell og frisk luft. Også brenner vi for å levere gode gjesteopplevelser!

Er du vår nye kjøkkenassistent?

Send din søknad og CV til soknad@haukeliseter.no med emnet "Kjøkkenassistent".

Søknadsfrist: Alle søknader blir vurdert fortløpende.

Spørsmål om stillingen kan rettes til bestyrer, Håkon Aarthun, telefon: +47 481 36 066