Til Aktuelt på Haukelister

17. mai på Haukeliseter fjellstue

Feire nasjonaldagen og avslutt skisesongen på en minneverdig måte med en langhelg på fjellet! Tradisjonen tro markerer vi nasjonaldagen med flaggheising, nasjonalsang, tog og en velsmakende 17. mai-meny.

Publisert: 23. april 2024
17. mai feirting på Haukeliseter fjellstue 2023
Foto: Hennie Engedal Lindøe

Her er hva som skjer på Haukeliseter 17. mai

• 08.00: Flaggheising og nasjonalsang.
  • 08.00 - 10.00: Nyt en 17. mai-inspirert frokostbuffet.
  • 11.00: Bli med på 17. mai-toget. Togets lengde og varighet tilpasses etter vær og føre.
  • 12.00 - 19.00: Kos deg med en deilig 17. mai-tallerken og kaker i restauranten.
  • 16.00: Slapp av i villmarksspaet (stampen er varm 18. mai).

Antrekket er valgfritt, enten det er bunad, festklær eller turtøy – det viktigste er å føle seg komfortabel og feststemt. Husk å ta med flagg, sløyfer og et muntert humør!

17.mai-menyen:

I anledning nasjonaldagen har vi satt sammen en speketallerken bestående av spekeskinke, fenalår, spekepølse, potetsalat og eggerøre til hovedrett. Avslutt måltidet med pavlova servert med vaniljekrem og bær.

*Det er ikke nødvendig å forhåndsbestille 17. mai-menyen.

17 mai 2022 på Haukeliseter

Sesongavslutning

Skisesongen nærmer seg slutten også på Haukelifjell. Selv om snøen trolig vil ligge i fjellet i mange uker fremover, er 17. mai-uken en av de siste ukene med gode skiforhold. Vi antar at det fremdeles vil være flotte muligheter for både toppturer og fjellskiturer på selveste nasjonaldagen. Benytt denne langhelgen til å avslutte sesongen på best mulig måte og feire nasjonaldagen med uforglemmelige opplevelser på fjellet!