Bilder fra Trollhøe, 3. januar 2021. Trollhøe (1372 moh) er en ukjent perle plassert mellom fjellvannene Tesse og Lemonsjøen i Vågå Kommune. Turen opp er relativt lett, «passer for alle» samt tilgjengelig både sommer og vinter.

Toppturer på ski fra Gjendesheim

Gjendesheim er et eldorado for toppturer året rundt, omkranset av flere titalls snøsikre stortopper over 2000 meter. Vi gjør som Ibsen, og velger oss april som vår absolutte favorittmåned for toppturer på rando og fjellski.

Publisert: 20. september 2023
Artikkel

Besseggen vinter

7 timer
900 høydemeter

Verdensattraksjonen er om mulig enda mer spektakulær på vinterføre!

Topptur til Rasletind 2105 moh

5 timer t/r
600 høydemeter

Familievennlig topptur med fantastisk utsikt over Gjendealpene!

Topptur til Besshøe

7-8 timer t/r
1200 høydemeter

Besshøe (2258 m.o.h.) er den dominerende kjempen som ligger ved Gjende og ruver over både Besseggen og Knutshøe

Topptur Høgdebrotet 2226 moh

7 timer t/r
1200 høydemeter

Familievennlig topptur med fantastisk utsikt over Gjendealpene - og fantastisk skikjøring!

Topptur Nautgardstind 2248 moh

7 timer t/r
1300 høydemeter

Garantert opptur med spekakulært utsyn til store deler av Jotunheimen - og herlige utforkjøringer.

Topptur Heimdalshøe 1843 moh

4 timer t/r
900 høydemeter

Snill og trygg opptur med spekakulært utsyn til store deler av Jotunheimen - og herlige utforkjøringer.