DNTs påskeinformasjon på Kalhovd 2018.

Vinterprogram 2024

Dette er første påske for det nye vertskapet på Gjendebu og vi gleder oss stort til å ta imot påskegjestene i Jotunheimen. Vi lover masse snø, god stemning i solveggen og peiskos hver kveld.

Publisert: 12. januar 2024
Inspirasjon

Påskeferie på fjellet har lange tradisjoner i Norge og hvorfor ikke legge turen til DNT sin eldste turisthytte denne påsken. Vi garanterer masse snø, flotte turmuligheter og påskestemning i solveggen dagen lang. I tillegge har kjøkkenet ekstra mye spennende på menyen i påsken.

Vi tilbyr scootertranport inn fra Gjendesheim. Ta kontakt på e-post til gjendebu@dnt.no for å bestille tranport.

Vi lager aktivitetsområde for barn og voksne som er tilgjengelig hele påsken. Her vil det bli akebakke, kuleløype og isfisking. I tillegg har vi følgende program:

Langfredag 29.mars

Randoeneetur med guide til Slettmarkshø 2190 m.o.h

Dette er en fantastisk tur der det alltid er gode snøforhold. Turen tar ca. 6-7 timer t/r.  Nedkjøringen til Gjendebu er eventyrlig og her blir det tid til litt avslapping i solveggen eller i peisestua før middag. Middag og sosialt samvær på kvelden.

Guider på denne turen vil være skipper på Gjendebåten Harald Rune Øvstedal og Ulf Ryen. Begge guidene er ivrige brukere av Jotunheimen både sommer og vinter, og en fjelltur med disse to må oppleves!

Pris pr pers for å delta er kr 750,- og det er maks 15 deltakere på turen.
Påmelding til gjendebu@dnt.no

Påskeaften Lørdag 30.mars

Påskehopprenn, Livemusikk og festmiddag!

Gjendebu sitt påskehopprenn går av stabelen ca kl 13 påskeaften. Her vil det bli premiering av beste kostyme, lengste hopp, best show og årets fall. Det vil bli servering ute og grillen er varm hele dagen.

Kl 18.30 er det festmiddag og kjøkkensjefen serverer 4 retters påskemeny. Mer info om meny kommer:

Livemusikk i tømmerstua med Storytellers
Bandet Storytellers tar turen til Gjendebu i påsken for å sette stemningen etter middagen påskeaften.

Vi håper mange vil ta turen til Gjendebu i påsken. Vi lover god stemning og minnerike opplevelser.

Velkommen til fjells.