Dronebilde av en svartmalt hytte som ligger ved en innsjø og med fjell i bakgrunnen

Høsteferie på Finse

Når bladene skifter farge og luften blir skarpere, er det på tide å oppleve høstens magi på Finsehytta. Omringet av fjell, bre og speilblanke vann, er Finse det perfekte sted for en uforglemmelig høstferie. Vi byr på aktiviteter for alle, uansett alder og interesse.

Publisert: 20. juni 2024
Inspirasjon

Aktiviteter med Barnas Turlag 🎊

📅 30. september - 4. oktober

I uke 40 får vi besøk av turleder/aktivitetsleder som tar dere med på tur eller aktivitet. Aktivitetstilbudet er gratis for Finsehytta sine overnattingsgjester. Barn som deltar må alltid ha med seg en voksen på aktivitetene. Andre voksne kan delta på aktivitetene sammen med barna eller gå turer alene i området eller sammen med gamle og nye voksenvenner.

Aktivitetsprogram

Aktivitetsprogrammet blir hengt opp i resepsjonen på hytta kvelden i forveien. Aktivitetsdagen ute er normalt fra kl. 10-16. Det organiseres uteaktiviteter som inkluderer turer, lek, bållunsj og annen moro i nærområdet rundt hytta. Det blir aktiviteter og moro for hele familien.

Bestill opphold

For å bestille rom kan du benytte DNT sin online bestilling.

Turtips rundt hytta

Fra Finsehytta har du mange flotte turmuligheter rett utenfor døren. Enten du vil bestige topper, besøke unike turmål eller bare rusle på Rallarvege, er vi sikre på at du finner en tur som passer deg.

Tur til foten av Hardangerjøkulen

Avstand: 5 kilometer

Denne turen starter fra Finse og følger sti sørover til foten av Blåisen. Dette er en av utløpsbreene til Hardangerjøkulen og ofte ett uganspunkt for brevandring om sommeren.

Dagstur til unike Kyrkjedøri

Avstand: 10 km

Kyrkjedøri er et av de mest markante landemerkene i Skarvheimen. Og dette passet kan du ikke bare se tydelig, du kan også kjenne det. Som en åpen dør kanaliserer det vinden gjennom Hallingskarvet.

Rundtur rundt Jomfrunuten

På en tur rundt Jomfrunuten kan du vandre over gammel havbunn og se sirlig sorterte steinringer.

Kontakt oss på Finsehytta

Vertskap på Finsehytta er Sonja Rykhus og Rune Sundt. Har du spørsmål til oss rundt din bestilling, turtips eller annet, så er det bare å ta kontakt via e-post eller per telefon.

Les videre