Finsehytta - mars

Mat med utsikt

På Finsehytta legger vi stor vekt på å servere deg tradisjonell norsk mat laget av råvarer fra lokale leverandører. Dette er for å sikre den beste kvaliteten og den korteste reiseveien. Med vår lidenskap for norsk mattradisjon kombinert med fantastisk utsikt mot Hardangerjøkulen, kan du se frem til en kulinarisk opplevelse du sent vil glemme.

Publisert: 09. oktober 2023
Artikkel

Frokost

08:00-09:30

Før en lang dag i fjellet er det viktig med en næringsrik frokost. På Finsehytta tilbyr vi en tradisjonrik frokostbuffet med hjemmelaget brød, rundtsykker og knekkebrø, kostreist pålegg og ande frokostfavoritter som eggerøre, bacon, havregrøt og vafler.

Priser frokost: 175/232 kroner (DNT medlem/ ikke medlem)
Priser niste: 80/100 kroner (DNT medlem/ikke medlem)

Lunsjmeny

I sommersesongen har cafeen vår åpen hver dag fra 12:00-18:00.

På lunsjmenyen har vi steinovnsbakt pizza, varm suppe med focaccia, og vafler med rømme og syltetøy. Stort sett hver dag tilbyr vi også enten ferske kanelsnurrer, kjeks eller andre kaker. Vi serverer også varme drikker som kaffe, te og kakao med eller uten krem.

Etter 15. august har cafeen åpen fra 12:00-16:30.

Middag

En treretters middag på Finsehytta er prikken over i-en etter en dag med friluftsaktiviteter. Menyen varierer fra dag til dag, og tilpasses etter sesong. Vi tar utgangspunkt i tradisjonelle retter og smaker, og legger vår egen vri på det hele. Resultatet er en tre-rettersmiddag med lokale smaker. Hver torsdag har vi komle med tilbehør, og på lørdager har vi buffet med et stort utvalg varme og kalde retter.

Priser middag: 430/560 kroner (DNT medlem/ ikke medlem)

Første bordsetning: 19:00 - 20:15
Andre bordsetning: 21:00 - 22:00

Finsehytta 1223 mikrobryggeri

Vi har skjenkebevilling med alle rettigheter og Norges høyest liggende microbryggeri; Finse 1223 Microbryggeri.

På samme måte som med maten, er ølet på Finsehytta ”kortreist”. Det er brygget på Finsehytta sitt eget bryggeri av rent og friskt fjellvann, av byggmalt, humleblom og ølgjær.

Lokal mat er en del av turen

DNT satser på lokal og bærekraftig mat. Med lokal og sesongbasert mat, bidrar DNTs betjente hytter til at bærekraftig mat, naturopplevelser og matopplevelser går hånd i hånd. DNT samarbeider med blant andre Norges Bondelag og Økologisk Norge, og Innovasjon Norge støtter prosjektet økonomisk.