17.mai på Finse

Feire nasjonaldagen og avslutt skisesongen på en minneverdig måte med en langhelg på fjellet! Tradisjonen tro markerer vi nasjonaldagen med flaggheising, nasjonalsang, tog til Hardangerjøkulen, fallskermhopp og en velsmakende festmiddag.

Publisert: 01. april 2024
Artikkel
Pinse- og 17. mai helg på Finse 2016 17. mai feririn på Hardangerjøkulen. Ved Jøkulhytta.
Foto: Kari Merethe Horne

Hva skjer på Finse 17. mai

08:00: Flaggheising og nasjonalsangen

08:00-10:00: 17. mai frokost

10:30: Folketog til Hardangerjøkulen

12:00: 17.mai leker med og uten ski

14:30: Fallskjermshow fra Voss Fallskjermklubb på Finsevatnet (væravhengig)

15:30: Ordfører i Ulvik kommune gir oss tale for dagen

16:00-20:00: Festmiddag

Kle deg slik du ønsker, enten det er i bunad, finstas eller behagelige turklær – det viktigste er at du føler deg komfortabel og feststemt. Husk å ta med flagg, sløyfer og et sprudlende humør!

17. mai festmiddag:

I anledning nasjonaldagen har vi satt sammen en stor fest buffet bestående av et bredt utvalg varme og kalde retter. Avslutt måltidet med et utvalg v mange kakene våre som bland annet sukkssterte, ostekake, kransekake, panna cotta og gulrotkake.

Sesongavslutning

Skisesongen næremer seg slutten også på Finse. Selv om snøen trolig vil ligge i fjellet i mange uker fremover, er 17. mai-uken en av de siste ukene med gode skiforhold, og siste åpningshelg på Finsehytta. Benytt denne langhelgen til å avslutte sesongen på best mulig måte og feire nasjonaldagen med uforglemmelige opplevelser på fjellet!