Ispigger til trygg ferdsel på is

På tursenteret får du nå kjøpt ispigger som er en rimelig livsforsikring for deg som ferdes på isen. Det er alltid en risiko involvert når du går på islagt vann, så husk alltid å ha ispigger lett tilgjengelig med på turen.

Publisert: 23. januar 2024
Skrevet av: Marit Aamdal
Inspirasjon

Isvidda Ispigg er kraftige kvalitetspigger med holder og fløyte. Disse har godt gummigrep, og piggen er laget i rustfritt stål som har godt grep i isen. Ispiggene er festet til en nylonreim som henges rundt halsen, slik at du har rask og enkel tilgang til ispiggene også med hansker.

Du bør helst ikke gå alene på islagte vann, og alle i følge bør også ha med en redningsline hver. Fest en karabinkrok på et sted på skulderstroppen til sekken som er enkelt for deg å nå, så har du et sted å feste redningslinen til dersom du havner i vannet. Ved å pakke det du har med deg i vanntette pakkposer, sørger du også for å holde alt du har med deg tørt.

God tur!