Tilbake til Aktuelt

Rapport og bilder fra Turboleir på Åkersætra uke 26

Her kommer det en liten rapport og noen bilder fra hver dag på Turboleir på Åkersætra 24.-28. juni 2024:

Publisert: 25. juni 2024
Turreferat
Åkersætra leirsted
Åkersætra leirsted Foto: Emilie Ruud Skjeseth

Mandag:

For en herlig oppstart på Åkersætra. Vi har hatt fantastisk vær, og veldig positive unger. Mange spente fjes da de kom opp, men de har blitt fort varme i trøya. I dag har vi brukt dagen til bli kjent leker, myrfotball, fisking og bading. Vi avsluttet dagen med popcorn på bål. God start på leiren!

Fisking i Åsta.

Fisking ved Åsta

Tirsdag:

Ny vakker dag på Åkersætra. Våknet til strålende sol og glade unger. Etter frokost pakket vi sekken og gikk til Åkersætratjernet. Der har vi padlet i kano, og flere fikk øve på planlagt kameratredning. Flere badet lenge og noen fisket. Vi avsluttet stunden på tjernet med capture the flag- det var de skikkelig glad i. Mange fikk vist fram konkurranseinstinktet sitt. Da de kom tilbake stekte vi pannekaker, vi feiret litt ekstra i dag siden en av deltakerne hadde bursdag. Bursdagsbarnet hadde også bakt muffins til alle deltakerne, så det var veldig kos. Vi gleder oss til en ny dag!

Padling på Åkersætertjernet

Årer og redningsvester

Onsdag:

I dag har vi gått 6 km tur med lek, fisking og bading underveis i strålende vær. I tillegg har vi spist tomatsuppe med hjemmelagde tortillachips som smakte kjempegodt til lunsj. Til middag var det fiskekaker, wok og pasta. Kveldsmaten i dag var masse popcorn rundt bålet. Vært en varm dag, så mye solkrem er brukt. Vi gleder oss til Mesternes Mester i morgen!

Over Åkersætrabrua.

På tur

Torsdag:

Siden det var meldt regn på fredag, bestemte vi at ungene kunne sove ute onsdag til torsdag. Det var en del som sov ute, litt varierende søvn men de syntes det hadde vært en veldig opplevelse. Torsdagen brukte vi til mesternes mester. Før lunsj hadde vi individuelle konkurranser, med 90 grader, planken, statist øvelse med å holde vedkubber. Vi hadde en gutt og ei jente som klarte å sitte i over en time i 90 grader, skikkelig imponerende. Etter lunsj hadde vi gruppeøvelser, da hadde vi idealtid, edderkoppnett, slå ned spiker, kims lek, bygge pyramide av vedkubber og komme seg over en bane med bare planker, uten å være i bakken. Veldig aktive unger, som trivdes godt med øvelsene. Til middag så grillet vi hamburger og pølser. Etter middag arrangerte vi Åkersætra talenter, der de fikk vist fram mange gode innslag. Vi hadde dans, skuespill, en fotballlek, cheerleading. Vinnerne var en jentegjeng som startet allerede å øve da de kom på leieren på mandag.

Fredag:

Fredag våknet vi til regn, så vi alle sov litt lenger da mange var slitne etter en aktiv uke. Vi vasket ut hyttene og avsluttet med å annonsere vinneren av hyttekonkurransen og hvem som ble årets turbo, og årets tøffeste jente og gutt.

Tusen takk for en herlig uke, vi er kjempefornøyd med gjengen og håper å se så mange som mulig igjen neste år.