DNT-tur til Skåråfjelltoppen mai 2022 med Notodden og Hjartdal Turlag.

Turgrupper i DNT Telemark

Det finnes en rekke ulike turgrupper i DNT Telemark som arrangerer turer og aktiviteter for ulike aldersgrupper. Har du lyst til å bidra som turleder eller savner du kanskje en turgruppe? Ta kontakt med oss!

Publisert: 10. oktober 2023
DNTs tilbud

Barnas Turlag

Barnas Turlag er for barn mellom 0 og 12 år og deres familier. Som frivillig i Barnas Turlag er du med på å skape gode naturopplevelser for barn! Finn ditt lokale Barnas Turlag her.

Barnas Turlag Telemark

Juniorgrupper i Telemark

DNT Junior er friluftsgrupper som tilbyr måndelige friluftsaktiviteter for ungdom mellom 12-16 år. Aktivitetene ledes av trygge, voksne frivillige som vil skape aktivitet for ungdom.

DNT Junior

DNT Ung Telemark

DNT ung er et tilbud for ungdom i aldersgruppen 12-25 år. Ungdom er et av DNTs satsningsområder med et ønske om å få flest mulig unge med ut på tur. Aktivitetene arrangeres av ungdommen selv på deres egne premisser, med den hjelp og støtte de ber om fra foreningen og administrasjonen.

DNT Ung Telemark

26-45 Telemark

DNT 26-45 er et tilbud for deg mellom 26-45 år. Turene vil varierer fra helgeturer med flere overnattinger til dagsturer og aktiviteter av ulik karakter. Finner du ikke aktiviteten eller turen du ønsker deg, er du hjertelig velkommen til å delta på en av våre turplanleggingsmøter som arrangeres gjennom året. Turer kan variere fra alt mellom et vidt spekter av turtyper og aktiviteter: fot-, ski-, sykkel- og trugeturer, hengekøye-, telt- og hytteturer, kano- og bålturer!

26-45 Telemark

DNT tilrettelagt Telemark

DNT Tilrettelagt jobber for å gjøre friluftslivet tilgjengelig for mennesker med funksjonsnedsettelse. Vi arrangerer ulike typer turer og aktiviteter og jobber for at våre store arrangement skal være tilgjengelige for flest mulig.

DNT tilrettelagt

Seniorgrupper

Seniorgruppene har som mål å aktivisere den økende gruppen pensjonister og andre som har muligheter til å delta på dagsturer. Turene foregår ukentlig i sommerhalvåret.  Betydningen av å være ute gir økt trivsels gevinst i et hyggelig sosialt samvær!

Senior

Bli DNT-medlem