Tilbake til Aktuelt

Mesnali Turboklubb gikk sommertur til Brannhytta på Natrudstilen

Det spirer og gror mange steder i DNT Lillehammers medlemsområde. Mesnali Turboklubb har regelmessige aktiviteter for barn og familier i nærmiljøet sitt.

Publisert: 28. juni 2024
Skrevet av: Nina Jonsonhaugen
Turreferat
Mesnali Turboklubb på tur til Brannhytta
Mesnali Turboklubb på tur til Brannhytta Foto: Nina Jonsonhaugen

15. juni hadde Mesnali Turboklubb siste arrangement før sommerferien, og turen gikk til Brannhytta på Natrudstilen. Brannhytta ligger på toppen av skibakken, men søker man på «parkering Brannhytta» finner man veien til en liten parkeringsplass som er starten på en fin tursti til hytta. Stien er går oppover i terrenget, egner seg for sykkel/barnevogn, og den byr på fin utsikt hele veien.

Vi var over 20 stk som gikk på tur denne dagen! Barna løp ivrig av gårde og gledet seg over både sauer, utsikten, sauebæsj, steiner og kvister! Langs veien var det også en liten dam hvor vi fant rumpetroll! Vi måtte ta en lang pause ved den så ungene fikk tid til å utforske alt. Ved hytta spiste vi nistepakke vår og lekte i terrenget, før turen gikk tilbake til parkeringen.

Barnas Turlag Lillehammer trenger flere voksne
Krokbua