Tilbake til Aktuelt

Tre betjente DNT-hytter å besøke på Hardangervidda i vinter

Når påskeferien nærmer seg, er det ikke mye som slå å overnatte på en DNT-hytte på Hardangervidda. Pakk skiene og legg turen til Hardangervidda!

Vinterforhold på Solheimstulen. Foto: Cathrine Fausk Christensen

Med Solheimstulen, Mårbu og Rauhelleren som våre tre betjente hytter åpne for vinteren, er det på tide å omfavne og utforske Hardangervidda på vinterstid.

Hardangervidda er det ski som gjelder, og rikelig med snø i fjellet til tross for årstiden, er forholdene perfekte for en skiferie. Løypene er "kvistet" fra hytte til hytte og gjør det enklere å navigere i landskapet. De betjente hytten er åpene frem til 07.april i vinter - Bestill ditt opphold!

Betjente hytter på Hardangervidda

Lurer du på hvilke ruter som er kvistet på Hardangervidda?

Alle rutene er kvistet i påsken fra og med 22. mars til 1. april.

Se full oversikt over kvistedatoer

Når du ankommer en av de betjente hyttene, vil du bli ønsket velkommen av et fantastisk vertskap som tar imot slitne skigåere med åpne armer. Her venter en herlig 3-retters som vil friste smaksløkene dine, sammen med en grad av komfort du kanskje ikke trodde var mulig å finne så høyt til fjells.

På våre betjente anlegg har du et mangfold av muligheter. Du kan velge å legge ut på en uforglemmelig tur fra hytte til hytte, oppleve den fantastiske naturen. Eller du kan rett og slett nyte late dager på hytta, omgitt av fjelluft og en rolig atmosfære, med små turer ut for å utforske nærmiljøet.

Uansett hva du velger å gjøre, er det bare fantasien som setter grenser for eventyret ditt i vinterfjellet. Fra spennende skiturer til avslappende stunder på hytta, Hardangervidda har alt du trenger for en uforglemmelig påskeferie.

Fra hytte til hytte i vinterfjellet! Pakk sekken, ski og turutstyr og gjør deg klar for vintertur.

Bli med oss på Hardangervidda denne påskeferien, og la deg inspirere av naturens skjønnhet og det endeløse eventyret som venter deg!

Bli frivillig hos oss
Topp 7 i Bymarka utenfor Trondheim.
Bli frivillig hos oss