Bilder fra fjellferie 2019.

Hytte til hytte turer via Snøheim

Snøheim er et flott startsted til flere flotte hytte til hytte turer på Dovrefjell.

Publisert: 23. august 2023
Inspirasjon

Hytte til hytte fra Kongsvold via Snøhetta

Turen tar deg rundt Rondanes største sammenhengene fjellparti adskilt av Rondvatnet, Illmanndalen og Langglupdalen.

Hyttetur rundt Snøhettamassivet

Avstand: 28,5 km
Gradering:
Middels
Tid:
2 dager
Høydemeter:
770

En flott rundtur som tar deg rundt hele det spektakulære Snøhettamassivet. På store deler av turen har du høye fjelltopper i alle himmelretninger.

Langtur fra Rondvassbu i Rondane til Snøheim

Dette er en lang, men spektakulær tur som tar deg fra Rondane nasjonalpark frem til Dovre. Turen avsluttes med en tur opp på Snøhetta hvor en fantastisk utsikt venter.

SignaTUR SAGA

220 kilometer over Ringebufjellet, gjennom Rondane og Dovrefjell. Alt på Turistforeningens merkede stier, med overnatting på betjente og ubetjente hytter. På turen beveger du deg på både historisk og sagnomsust grunn – fra birkebeinernes flukt med Håkon Håkonsson lengst sør til eventyrlige Snøhetta i nord.