Haldorbu

Vinterturer Liomseter

Med kvistede løyper rett utenfor døra er det flott å ta seg en tur på ski fra Liomseter

Publisert: 31. august 2023
Inspirasjon

Suluhøgda 1122 moh

Suluhøgda er Liomseters nærmeste topp. Lett og fin adkomst og utrolig utsikt utover hele Gausdal, Fjelldokka og store deler av Langsua Nasjonalpark. Turen er ikke lengre enn at den egner seg fint for barnefamilier. Turen er kvistet.

Fra Liomseter til Storkvolvbua via Nonstjønnkampen

Fra Liomseter går løypa i skogen mellom Brennfjellet og Fagerlifjellet og forbi løypedelet til Langsubua og Haldorbu. Videre mot nordvest over Nonstjørnan til nytt rutedele til Langsubua ved Storkvolvbekken og så opp til hytta.
Se turen på ut.no

Vakkerlifjell rundt

En kvistet rundtur rundt Vakkerlifjell. Ruta begynner på kvisteløypa mot Storkvolvbua, runder så Vakkerlifjell for så å komme innpå løypa fra Synstgardseter. Egner seg fint for barnefamilier.

Elgens furuskog

Om du følger traseen etter sommerveien kommer du raskt ned til elgens rike. Vi garanterer spor etter elg, kanskje du til og med får se skogens konge. Området preges av noen fantastiske furuer.

Fra hytte til hytte

Langsua er et fantastisk område for å ferdes på ski. En klassisk korttur er Liomseter - Storkvolvbua - Haldorbu og tilbake til Liomseter, men du kan også bruke flere dager på å nå Gjendesheim. Fra Storkvolvbua ned mot det åpne platået omkranset av fjell i retning Storhøliseter blir en uforglemmelig tur.