Bilder fra strekningen Finse-Krækkja.

Hytte-til-hytte-turer sommerstid fra/til Finsehytta

Ønsker du å gå fra hytte til hytte er det mange flotte turer som går innom hytta og videre inn i Skarvheimen eller på Hardangervidda. Blant annet går Signaturen MASSIV via Finsehytta.

Publisert: 09. oktober 2023
Artikkel

Hardangerjøkulen rundt

Lengde: 72,9 km
Varighet: 3 dager
Starter: Finsehytta
Avslutter: Finsehytta

Bli med på en runde som innfrir alle krav til å kunne bli en turklassiker. Turen rundt breen er en nydelig miks av flere landskapstyper, med spennende, småkupert terreng, brefall, vidder, juv og frodige daler.

Helgtur nord på Hardangervidda

Lengde: 70,8 km
Varighet: 3 dager
Gradering: Middels
Starter: Finse
Avslutter: Haugastøl

Flott "bilfri" tur helt nord på Hardangervidda som passer ypperlig for en langhelg.

Medvind - Fjellveien til Aurlandsdalen

Lengde: 48,7 km
Varighet: 3 dager.
​​​​​​​Starter: Finsehytta
Avslutter: Vassbygdi

Her møtes Østland og Vestland i et vakkert fjellområde. Aurlandsdalen kan ta pusten fra deg, med den ekstreme villheten i elva som graver seg frem gjennom landskapet, og den fantastiske utsikten utover mot fjorden langt der nede.

Rundtur fra Finsehytta - gjennom Kyrkedøri

Lengde: 85,7 km
Varighet: 5 dager.
Starter: Finsehytta
Avslutter: Finsehytta

Denne turen starter med å gå nordøstover fra Finse gjennom Kyrkjedøri. Denne enestående landskapsformasjonen er som en døråpning gjennom Hallingskarvet, og dette er en frisk start på turen.

Langtur gjennom hele Skarvheimen

Lengde: 70,4 km
Varighet: 5 dager
​​​​​​​Starter: Skarvheim
Avslutter: Finsehytta

Denne turen tar deg gjennom hele Skarvheimen nasjonalpark, innom Hallingskarvet nasjonalpark og via en rekke fantastiske naturperler.