Tilbake til Aktuelt

Rekordtidlig sommer i fjellet i Trøndelag!

Turisthyttene i Sylan og Trollheimen er åpne. Med lite snø i vinter, og en svært varm mai måned i Trøndelag, er det nå rekordtidlig sommer i fjellet. Det er grønt og frodig i alle fjelldalene der hyttene ligger. Noen snøfonner holder fortsatt stand når man kommer lengre opp.

Publisert: 19. juni 2024
Slik så det ut i Gjevilvassdalen 20. juni 2024. Foto: Torunn Haugrønning

De betjente hyttene i Trollheimen og Sylan er åpne og holder åpent fram til 15. september, før de igjen går over til selvbetjent og ubetjent. Med utgangspunkt fra hyttene kan du gå turer til nærliggende fjelltopper eller andre spennende turmål. Du kan også drive med aktiviteter i området rundt hyttene: fisking, kanopadling, bading og mye annet.

De første hyttene som åpner er Gjevilvasshytta og Jøldalshytta i Trollheimen, og Nedalshytta og Storerikvollen i Sylan. Trollheimshytta og Schulzhytta åpner som betjent en uke senere, men er mulig å benytte som selvbetjent i mellomtiden.

Hyttene som åpnet med betjening fra 21. juni 2024

Hyttene som åpnet med betjening fra 28. juni 2024

Sjarmerende og enkel luksus i fjellet

Trondhjems Turistforening betjente hytter i Sylan og Trollheimen er viden kjent for sin unike arkitektur og en helt spesiell atmosfære. For mange er et opphold på ei slik turisthytte i fjellet selve definisjonen på det gode liv. Du kommer fram til ei oppvarma og trivelig hytte der våte sko og turklær kan henges opp til tørk og du kan ta deg en varm dusj etter endt tur. Da smaker middagen som du får servert i spisesalen ekstra godt. Etterpå kan du nyte en kopp kaffe eller et glass vin i peisestua. Neste morgen er det frokostservering med mulighet for å lage en nistepakke og få fylt termosen med varm drikke.

Bestill opphold på hyttene nå!

Bestill overnatting på hyttene
Trollheimen august 23. Trollheimshytta og Svartådalen.
Bestill overnatting på hyttene
Informasjon om TT-hyttene
Gjevilvasshytta i Trollheimen. Kåret til Norges fineste betjente DNT-hytta.
Informasjon om TT-hyttene
Topprangerte hytte-til-hytte turer i Sylan og Trollheimen