Tilbake til Aktuelt

Nå åpner Olalia Fjellstove for sommeren

Velkommen til å tilbringe sommerdager på Olalia. Her er det mye å finne på!

Publisert: 25. juni 2024
Skrevet av: Lotte Størksen
Olalia Fjellstove
Olalia Fjellstove. Foto: Line Hårklau

De frivillige vertene holder Olalia Fjellstove åpen hele sommeren, med kafé fra 29. juni-11. august.

Olalia kan tilby aktiviteter som egner seg for barnefamilier: Her kan dere padle i kano, bade, fiske og utforske klatrejungelen rett ved hyttene. Kanoer finner dere ved Furevatnet, omlag 2 kilometer å gå. Ta med redningsvester og årer fra Fjellstova. Her er også en badevannlig kulp som er verdt et besøk. Anbefaler badesko eller sokker, da det er noe glatt.

Mange turmuligheter fra Olalia

Følg listen Turfant Olalia – sommer 2024 i UT-appen. Her finner du åtte turmål du kan nå fra Olalia. Sjekk inn på 5 av 8 turmål i perioden 1. mai - 18. august, og du er med i trekningen om gratis overnatting på Olalia Fjellstove. Barn 0-12 år kan vinne stilig Turbo-kopp!

Rimelig overnatting

DNT-medlemmer 0-12 år overnatter gratis. Pris for voksen medlem pr natt er kr 315. Du kan også bestille hele rom. Overnattingsgjester er velkomne til Olalia Fjellstove fra fredag 28. juni kl. 19. Bestill ditt opphold fra UT.no:

Sikringshytta og Olalia er åpne og ulåst hele året.