Tilbake til Aktuelt og nyheter

Befaring på Stølsruta

Stølsruta, som er en av flere Historiske vandreruter i DNT, er 70 km lang og ble åpnet i 2018. I 2020 kom det forslag om å gjøre en liten del av Stølsruta, 2.5 km, universelt utformet. Dette gjelder en strekning i nærheten av Nøsen, mellom Revulen og Flyi.

Publisert: 01. juli 2024
Foto:

Vi henvendte oss til fylkeskommunen om muligheten til å gjøre noen tiltak på stien, men fikk avslag med begrunnelse: "godt bevart stølsveg med høy verneverdi". Vi ønsket å få mer informasjon om hva vi kan gjøre og inviterte Fylkeskommunen til en felles befaring,

I dag, 1. juli, ble befaringen gjennomført og det er håp om at vi kan gjennomføre noen tiltak på stien. Det ligger mange kol groper rett ved siden av stien og vi ble oppfordret til å synliggjøre kol gropene med skilt og informasjon langs ruta.

Vi avventer nå skriftlig svar fra Fylkeskommunen.

Les mer om Stølsruta.