Tilbake til Aktuelt og nyheter

Onsdagssnerten: Snaue Høgde

Det var 11 voksne, en gutt på 11 år og en hund, som møtte opp på krysset til Etnestølen 19. juni.

Publisert: 22. juni 2024
Skrevet av: Ester Christensen
Turreferat
På tur til Snaue Høgde Foto: Ester Christensen
På tur til Snaue Høgde, foto Linda Wickstrøm

Været var fint, I starten av turen var det bløtt, så vi måtte gå slalåm for å komme utenom de verste våte plassene. Etter hvert ble det fint og tørt. Når vi nærmet oss toppen og skogen ble mindre, merket vi godt vinden, men på toppen var det en fantastisk utsikt hele veien rundt, Skaget, Marsteins-høgdene og Mellene.

På Snaue Høgde, foto Linda Wickstrøm

Vi så mange støler og etter å ha funnet diverse støler, ble det matpause. Vi fant en lun plass litt nedenfor toppen. Etter en god pause bar det ned til bilene. Vi gikk en litt annen sti, så vi slapp alt det våte. Takk for turen hilsen Ester og Bjørn Vegar.