Tilbake til Aktuelt og nyheter

Tur langs Kyststien i Stavern

12 turglade startet helgen med en deilig lunsj i Stavern sentrum. Vi så oss rundt i byen, besøkte Fredriksverns verft og Minnehallen, før vi reiste ut til Brunvall Gård. Etter en bedre rekebuffet tok vi en god kveldstur og jammen badet to i det kjølige saltvannet, friskt og godt.

Publisert: 12. juni 2024
Skrevet av: Nina Horn og Ingeborg Høe
Turreferat
Fra Rakkeområdet
Fra Rakkeområdet Foto: Ingeborg Høe
Foto Brunvall Gård

Lørdag etter frokost og nistesmøring gikk vi fra Brunvall Gård mot Nevlunghavn på den blåmerkede kyststien. Lunsjen inntok vi på svaberget i oppholdsvær, flaks for oss, for da kom regnværet og vinden, som fulgte helt til Nevlunghavn. Vi ble tatt godt imot på Gjestgiveriet i Nevlunghavn, der fikk vi varmet og tørket oss mens vi drakk kaffe og spiste kake. Turen fortsatte ut mot Mølen i oppholdsvær. Mølen er bl.a kjent for sine rullesteiner og gravplasser og vi lot oss imponere.

Se flere bilder fra turen:

Siste del av turen gikk til Helgeroa, og med det hadde vi gått ca 2 mil. Kvelden ble avsluttet med en velfortjent aften på Smak av Stavern.

Etter frokost og utsjekk søndag gikk vi fra Lydhusstranda og til Solplassen i Stavern. Denne dagen fikk vi mye sol og vind. Langs stien fikk vi se en flott flora, idylliske viker og svaberg og sjøen slo godt denne dagen. Før hjemreisen tok vi lunsjen ved Rakkebåene.

Takk for koselig turfølge til alle som var med!

Ingeborg og Nina