Topptur til Moanebba i Romsdal med Store Vengetind, Trollveggen og Romsdalshorn i bakgrunnen.

Med hund på DNT Romsdal sine hytter

Så kjekt at du tar med hunden din på tur! Vi i DNT Romsdal heier på firbeinte turgåere, og arbeider for å tilrettelegge for hunder på flest mulig hytter. Vi har fortsette en vei å gå, men noen muligheter er det. Vi anbefaler alle hundeiere å undersøke på forhånd når du planlegger nye hytteeventyr med hunden din på DNTs 550 hytter.

Hytter med eget hunderom

På følgende hytter kan hundeeier sove på samme rom som hunden. Alle senger på hunderom krever forhåndsbooking.

Feskarbu - Tillatt med hund i Ottarbu, men ikke Feskarbu. Det er ikke hundebur her.

Hoemsbu - Tillatt med hund i annekset.

Måsvassbu - Tillatt med hund i eget rom i sikringshytta. I hovedhytta er det et hundebur i vedrommet.

Skorgedalsbu - Tillatt med hun i eget soverom (Rom 1)

Du kan også ha med hund på disse hyttene

På disse hyttene må hunden din tåle å ligge i et uisolert rom og muligens uten vedovn til oppvarming. Ta med eget teppe eller dekke til hunden.

Herjevassbu - Tillatt med hund i gangen (Ikke hundebur foreløpig)

Reinsvassbu - Feltseng og hundebur i vedsjulet.

Svartvassbu - Tillatt med hund i hovedhytta. Hundebur finnes i uthuset rett ved.

Vasstindbu - Tillatt med hund i gangen på sikringshytta. Her er det et hundebur. I uthuset er det også et hundebur. Ikke tillatt med hund i hovedhytta.

Venjesdalsbu - Hund kan ligge i uthuset (ikke hundebur foreløpig)

På disse hyttene kan du ikke ha med hund innendørs

Brandstadbu

Gamle Storlihytta

Langdalsbu

Nye Storlihytta

Veøystua

Villrein

Denne turen går gjennom villreinens leveområder. Villreinen er svært sky, og det skal derfor lite til før de lar seg forstyrre. De vil ofte oppdage oss lenge før vi ser dem. Vi oppfordrer til å vise særlig hensyn.

• Trekk deg unna hvis du møter på villrein i fjellet.
  • Hold deg lavt i terrenget.
  • Unngå å vise silhuett.
  • Beveg deg slik i vinden at dyra ikke får lukta fra deg.