Tilbake til Nyheter

Ledige markahytter i sommerferien

Du trenger ikke å reise langt for å dra på hyttetur. En tur på et par dager til vakre Oslomarka eller Oslofjorden kan lett bli et av sommerens høydepunkter, enten du drar alene, med venner eller tar med barna.

Publisert: 18. juni 2024
Svart tømmerhytte med torv på taket i barskog
Hva med å tilbringe noen dager i vakre Mustadkroken på Krokskogen i sommerferien? Foto: Linn Holstad Hines

💁‍♂️ Nyttig informasjon:

• Hyttene forhåndsbestilles via hyttebestilling.dnt.no
  • Minimum en i følget må være DNT- medlem, 👉bli medlem.
  • Du må ha med deg DNT-nøkkelen.
  • Ta med lakenpose eller eget sengetøy.
  • Mat må du ha med selv.

Bekkestua i Romeriksåsene

🔜 Kort adkomst

Bekkestua er en liten, intim tømmerkoie, og ligger vakkert til ved en bekkekulp.

Bøvelstad i Østmarka

ℹ️ Bestilles seng for seng
🛏️ 17 sengeplasser
🏝 Gode bademuligheter

Bøvelstad er en gammel husmannsplass som ligger i nydelig til – nær Børtervann som er et av de største vannene i Østmarka.

Drømmen på Krokskogen

🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Denne koselige lille seterkoia ligger vakkert til på Krokskogen

Dølerud i Østmarka

🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Den gamle husmannsplassen Dølerud har kort innmarsj fra Grønmo, noe som gjør hytta ypperlig til ettermiddagsturer eller for barnefamilier.

Eventyrhytta i Bærumsmarka

🛏️ 6 sengeplasser
🔜 Kort adkomst

Eventyrhytta ligger på idylliske Sæteren Gård. Den er en liten og koselig koie med kjøkken, oppholdsrom og hems.

Fjellvang i Lillomarka

🛏️ 14 sengeplasser
🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Fjellvang er en lett tilgjengelig og hjemmekoslig hytte som ligger i nær tilknytning til Sinober Sportsstue

Jørgenhytta på Krokskogen

🐶 Tilrettelagt for hund

Jørgenhytta er en fin tømmerkoie som ligger midt på Krokskogen

Styrbord på Gressholmen

🛏️ 28 sengeplasser
🔜 Kort adkomst

Styrbord er den største DNT-hytta på Gressholmen. Fra Gressholmen har du en fantastisk utsikt ut over fjorden og inn mot store deler av byen og marka.

Mustadkroken på Krokskogen

🛏️ 30 sengeplasser
🔜 Kort adkomst

Dette er foreningens største ubetjente DNT-hytte i Marka med plass til 30 personer og inklusiv strøm så er komforten på plass

Myrsetra på Krokskogen

🛏️ 9 sengeplasser
🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Ser du etter en koslig skogshytte i historiske Krokskogen er Mysetra riktig sted å velge. Dette er en autentisk hytte som ligger flott til i skogen med vakker natur i alle himmelretninger og fantastiske solforhold.

Nydalsbua i Lillomarka

🐶 Tilrettelagt for hund

Nydalsbua er som navnet tilsier et lite anneks med kun plass til to, og evt. hund. Annekset ligger fint til på samme tun som Nydalshytta.

Presthytta på Krokskogen

🛏️ 4 sengeplasser

Presthytta er en koselig, solrik og liten tømmerkoia på Krokskogen. Hytta ligger midt på Krokskogen, her overnatter du virkelig dypt inne i Marka omringet av mektig barskog.

Røverhula i Lillomarka

🐶 Tilrettelagt for hund

Røverhula er en koselig, liten og hundevennlig tømmerkoie i Lillomarka. Med kun 2 sengeplasser er dette blant de minste hyttene i Marka.

Råbjørnhytta i Romeriksåsene

🛏️ 10 sengeplasser
🔜 Kort adkomst

Denne perlen av en hytta ligger rett ved Råbjørn – vannet som byr på både kanomuligheter og bad! Hytta ligger kun 200 meter fra bilvei, som er åpen i sommerhalvåret, og er derfor helt perfekt for en sommertur ut i vakker natur.

Sandbekkhytta i Nordmarka

🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Sandbekkhytta er et gammelt skogshusvær for skogsarbeidere.

Smedmyrkoia i Nordmarka

🛏️ 9 sengeplasser
🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Smedmyrkoia er en enkel, lett tilgjengelig koie i Nordmarka, med kort ankomst fra Skansebakken og flott beliggenhet ved Lysedammene.

Småvannsbu i Kjekstadmarka

🔜 Kort adkomst

Småvannsbu er en familievennlig og vakker koie beliggende på en kolle i Kjekstadmarka.

Snellingen i Romeriksåsene

🛏️ 8 sengeplasser

Snellingen ligger flott til nord i Romeriksåsene og er et ypperlig utgangspunkt for å gå Romeriksåsene på langs

Spettehytta i Bærumsmarka

🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Spettehytta ligger på idylliske Sæteren Gård, og her kan man virkelig finne roen innenfor de rødmalte koieveggene. Hytta er en temahytte om hakkespetter, slik at du vil finne både bilder, tegninger, bøker, puslespill og eventyrfortellinger om hakkespetter

Svartvannshytta i Vestmarka

🚴‍♂️ Tilgjengelig med sykkel

Svartvannshytta er en perle i Vestmarka. Hytta ligger vakkert til ved Svartvann som innbyr til kanoturer, bading og fisking.

Store Tømtehytta i Nordmarka

🛏️ 8 sengeplasser

Store Tømtehytta er en stor og flott tømmerkoie i Nordmarka, med kort avstand fra Maridalen

Uglebu i Bærumsmarka

🔜 Kort adkomst

Uglebu er en lys og trivelig koie, som ligger fint og skjermet til inne i skogen på idylliske Sæteren Gård. Hytta ble renovert i 2024.

Øvresaga i Østmarka

🔜 Kort adkomst

Øvresaga er en gammel husmannsplass og ligger vakkert til i et åpent beitelandskap i Rausjøgrenda sør i Østmarka. Hytta ligger nærme Børtervann, som er et av de største vannene i Østmarka.

Vikkelihytta i Romeriksåsene

🔜 Kort adkomst

Vikkelihytta ligger i vakre Nordåsen. Denne flotte hytta ligger i nær tilknytning til Marifjell som gir flott utsyn over Østlandet og videre opp mot Gudbrandsdalen.

Wentzelhytta i Kjekstadmarka

⛰ Flott utsikt
🔜 Kort adkomst

Wentzelhytta ligger fint til på toppen av alpinbakken i Vardåsen med nydelig utsikt over Asker.

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka