Hovdehytta i Vestmarka

DNT-hytter i Marka med god utsikt

Ønsker du å bestige topper og ha hyttekosen i samme slengen? Flere av våre ubetjente markahytter ligger nærme noen av marka mest legendarisk topper, så her kan du få i både pose og sekk!

Publisert: 06. oktober 2023
Inspirasjon

Hovdehytta i Vestmarka

Bor du på Hovdehytta overnatter du på toppen av furuåsen og våkner til en magisk utsikt.

Wentzelhytta i Kjekstadmarka

Denne hytta ligger på samme platå som Vardåsen, som byr på unik 360 graders utsikt over Oslofjorden.

Se turforslaget til Vardåsen

Fuglemyrhytta i Nordmarka

Kun noen hundre meter fra hytta ligger Vettakollen hvor du har utsikt over Oslo og Oslofjorden.

Se turforslaget til Vettakollen

Halvorsenhytta i Vestmarka

Halvorsenhytta ligger fint til med utsikt ut over Skaugumåsen og Oslofjorden. Når du våkner og går ut på terrassen kan nyte en fantastisk utsikt.

Sinnerdammen

Bor du på Sinnerdammen har du mulighet til å ta turen over Pershusfjellet og ikke minst Nordmarkas høyeste topp Svarttjernshøgda.

Se turforslaget over Pershusfjellet

Lille og Store Tømtehytta i Nordmarka

Bor du på Tømtehyttene har du gode muligheter til å bestige maridalsalpene.

Se turforslaget til Maridalsalpene

Smedmyrkoia i Nordmarka

Bor du på Smedmyrkoia kan ta turen opp på en av nordmarka konger; Oppkuven

Se turforslaget til Oppkuven

Svartvannshytta i Vestmarka

På vei til hytta kan du ta turen innom Ramsåsen, en av de mest besøkte toppene i Vestmarka.

Se turforslaget til Ramsåsen

Bøvelstad i Østmarka

Bor du på Bøvelstad har er du kun noen kilometer unna en fantastisk topptur opp Tonekollen.

Se turforslaget til Tonekollen

Huldreheim i Østmarka

Like i nærheten av Huldreheim ligger Ramstadslottet, Østmarkas tredje høyeste topper.

Se turforslaget til Ramstadslottet

Hyttetips i Oslomarka

Med over 40 hytter i Osloområdet har du mange hytter å velge mellom. Derfor har vi laget en rekke artikler med forskjellige hyttetips. Her finner du blant annet tips til hytter med utsikt, barnevennlige hytter og mye annet snadder.

Utforsk våre hyttetips

Se aktivitetskalender
Dølerud, Østmarka
Se aktivitetskalender
Finn deg en hytte i Oslomarka
Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka.  Røyrivannskoia og Stallen i Østmarka. Kan nås med kano fra Losby.
Finn deg en hytte i Oslomarka