Kjentmannsmerket (KMM) DNT Odal

DNT Odal og Odal Sparebank vil gjerne få folk ut i den fine naturen i bygda vår. Kjentmannsmerket er et turopplegg som gjør folk kjent i bygda. Ta med deg turkartet for Odalen, kompasset, klippekortet og gjerne noen turvenner, og oppsøk de utvalgte stedene i løpet av året. Det blir plukket ut 10 steder hvert år.

Ved å kjøpe heftet med turbeskrivelser og samtidig melde deg på i registreringsheftet, er du med på årets «Kjentmann». Husk å få med klippekort når du melder deg på! Heftet er å få kjøpt på følgende steder:

Esso Sandberg, Sand i Nord-Odal
Skarnes Sport 1, Sør-Odal

På KMM-posten finner du ei postkasse med stedsnavn på. Hver og en må selv skrive seg inn i turboka på kjentmannstedet for at besøket skal gjelde som «samling av steder» til Kjentmannsmerket, samt gjøre et klipp på klippekortet.

NB!  Alle postene må være tatt før 9.september!

Når du har klart alle postene, leveres kortet til utsalgsstedene (Skarnes Sport 1 / Esso Sandberg, Sand):

Husk å krysse av for premieønske, samt fylle ut alle opplysninger på klippekortet.

For å få kjentmannsmerket må du:

Kjøpe heftet med turbeskrivelse og klippekort og melde deg på i registreringsboka.
Kr. 300,- per person (ett hefte)
Kr. 700,- for familie

Oppsøk de ti stedene som er plukket ut i år, og sett navnetrekket ditt i turboka. Husk å bruke tanga på klippekortet.

Har du besøkt alle stedene, vil du få et diplom og et kjentmannskrus eller skål/bolle/asjett. Halvparten av premiekostnadene sponses av Odal Sparebank, resten dekkes av påmeldingsavgifta. Utdeling av premier skjer første onsdag etter påske.

Turene har ulik lengde og vanskelighetsgrad. Ta deg god tid på de rutene hvor du er minst kjent. Ta med kart og kompass og kos deg ute i den fine Odalsnaturen. Noen av rutene er merket opp med rødt, andre er delvis merket fra før og går på tydelig sti.

______________________________________________________________________________________

Ta kontakt hvis du lurer på noe:

Sigurd Solvang                 957 58 871
Knut Lysell                        952 03 168

I løpet av januar vil nye poster være ute og klare til å besøke.